• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 00062086197
  • خبرنگار : 71626

مناسب علاقه‌مندان فوتبال و جام جهانی

مناسب علاقه‌مندان فوتبال و جام جهانی

روایت پله از تأثیرات مثبتی که فوتبال می‌تواند برای متحول کردن جوامع در حال مبارزه داشته باشد، دیدگاه‌های ستون‌نویس ورزشی نیویورک‌تایمز و روایت‌های دیگر کتاب‌هایی شده‌اند که برای علاقه‌مندانِ فوتبال و جام جهانی مناسب هستند.

به گزارش ایسنا، آنچه می‌خوانیم دربارۀ کتاب‌هایی‌ست که از دنیای فوتبال و سال‌های جام جهانی این ورزش محبوب می‌آیند و در فهرست بهترین کتاب‌های سایت آمریکایی tobereadbooks جای گرفته‌اند. 

«توپ گرد است: تاریخ جهانی فوتبال» نوشتۀ دیوید گلدبلات

این کتاب ۹۹۲ صفحه‌ای ادعا می‌کند که تاریخچۀ مطمئنی از فوتبال را روایت می‌کند.  

در واقع، دیوید گلدبلات داستان کامل ظهور فوتبال از یک رویداد عامیانه و پر هرج‌ومرج تا تبدیل شدن آن به محبوب‌ترین ورزش جهان را تعریف می‌کند. این کتاب همچنین نقش فوتبال را در تاریخ سیاسی و اجتماعی جوامع مدرن بررسی می‌کند، درحالیکه باور دارد زیبایی، شادی و هیجان خود بازی هرگز از دست نمی‌رود.

مناسب علاقه‌مندان فوتبال و جام جهانی

«کتاب کامل جام جهانی» نوشتۀ کریس فردی

این کتاب به‌عنوان جامع‌ترین تاریخچۀ جام جهانی معرفی شده است. «کتاب کامل جام جهانی» اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. این اثر همۀ رخدادهای مهم در فینال جام جهانی، از داخل تا خارج زمین، از اولین تورنمنت در سال ۱۹۳۰ تا پیروزی اسپانیا در سال ۲۰۱۰ را توصیف می‌کند و گزارش مسابقات، ترکیب، گلزنان، حضور و بسیاری موارد دیگر را برای هر بازی که تا به حال در فینال جام جهانی انجام شده، دربرمی‌گیرد.

تحقیقات فردی در این کتاب دقیق دانسته شده. او داستان را همان‌طور که می‌بیند، تعریف می‌کند و از بیان نظر خود ترسی ندارد.

اکثر مردم به تصمیم فیفا دربارۀ اعتبار ۱۵ گل رونالدو در فینال‌ها احترام می‌گذراند اما فردی به گل ابتدایی برزیل مقابل کاستاریکا در فینال ۲۰۰۲ اشاره می‌کند، جایی که به گفتۀ او، شواهد ویدیویی به وضوح نشان می‌دهد که گل‌به‌خودی است. بنابراین فردی رونالدو را تنها به‌عنوان بهترین گلزن مشترک تاریخ در فینال‌ها در کنار میروسلاو کلوزه و گرد مولر می‌داند. 

مناسب علاقه‌مندان فوتبال و جام جهانی

«چرا فوتبال مهم است» از پله و برایان وینتر

این کتاب دربارۀ این است که پله با دستاوردهایش چگونه در زمین «جادوی ناب» خلق کرد. پله برای اولین‌بار تاریخ اخیر فوتبال را بررسی کرده و بینش جدیدی در مورد نقش فوتبال در پیوند و تقویت بازیکنان در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

او از این می‌گوید که به‌عنوان سفیر جهانی فوتبال و در حمایت از سازمان‌های خیریه مانند یونیسف به سراسر جهان سفر کرده و تأثیرات مثبتی را که فوتبال می‌تواند برای متحول کردن مردان و زنان جوان، جوامع در حال مبارزه، حتی کل کشورها داشته باشد، ترویج کرده. او الهام‌بخش‌ترین تجربیات، داستان‌های دل‌انگیز و خردی را که به سختی به دست آمده، به اشتراک می‌گذارد.

مناسب علاقه‌مندان فوتبال و جام جهانی

«هشت جام جهانی: سفر من در زیبایی و نیمۀ تاریک فوتبال» نوشتۀ جورج وسی

جورج وسی، ستون‌نویس ورزشی نیویورک‌تایمز، در این کتاب دیدگاه شخصی خود در مورد فوتبال را ارائه کرده. او از هشت جام جهانی گذر کرده و خود را در لیگ‌های ملی بزرگ، باشگاه‌های تاریخی و هواداران فداکار غرق کرده و برداشت‌های نزدیک از ستاره‌های کاریزماتیکی مانند سوکراتس، مارادونا، باجو و زیدان را نوشته است، در حالی که ظهور تیم‌های مردان و زنان آمریکا را نیز شرح می‌دهد.

این نویسنده نشان داده که میزبانی جام جهانی در هر کشور چگونه بوده؛ از مهمانی‌های خیابانی شبانه در اسپانیا در سال ۱۹۸۲ تا غرش وووزلاها در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰. 

گزارش‌های دقیق وسی در این کتاب تاکنون مورد توجه قرار گرفته است. 

مناسب علاقه‌مندان فوتبال و جام جهانی

منبع: tobereadbooks.com

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha