• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00062106101
  • خبرنگار : 50189

فرماندار سیرجان:

برخورد قانونی و قاطع، راهکار مقابله با زمین خواری و حاشیه‌ نشینی است

برخورد قانونی و قاطع، راهکار مقابله با زمین خواری و حاشیه‌ نشینی است

ایسنا/کرمان فرماندار ویژه سیرجان با اشاره به رفع تصرف ۸۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان گفت: برای مقابله با معضل حاشیه‌نشینی و زمین خواری برخورد قانونی و قاطعانه نیاز است و قبل از بروز پدیده حاشیه‌نشینی باید پیشگیری را در اولویت کار قرار داد

به گزارش ایسنا، کارگروه مقابله با حاشیه نشینی شهرستان سیرجان با هدف بررسی و چگونگی مبارزه با پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیر مجاز و راه های مقابله با آن تشکیل شد.

علی یعقوبی فرماندار ویژه سیرجان در این جلسه با اشاره به اینکه 230  مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط اداره جهاد کشاورزی شناسایی و احکام قضایی آن صادر شده، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۸ هکتار از اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان از دست متصرفان خارج و رفع تصرف شده است.

وی افزود: پس از تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز،‌ بازگرداندن به وضعیت اولیه بسیار سخت و دشوار است لذا ضرورت دارد که مسئولان اهتمام بیشتری در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی داشته باشند.

یعقوبی با تاکید بر تسریع در اجرای حکم پس از قطعیت آن، ادامه داد: به جهت زمان‌بر شدن اجرای احکام پدیده زمین‌خواری‌ها گسترش می یابد.

فرماندار ویژه سیرجان گفت: دهیاری به عنوان کوچکترین واحد سازمانی در ساختار اداری کشور در روستا، اولین سنگر مقابله با تخلفات مربوط به زمین و ساخت و سازهای غیرقانونی است.

وی با اشاره به موضوع تغییر کاربری به ویژه در روستاها خواستار توجه بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط در این خصوص شد و تصریح کرد: تغییر کاربری که عمدتاً در روستاها و شهرهای کوچک مشاهده می شود از جمله مسائلی است که حاشیه نشینی را به دنبال دارد، لذا بخشداران در جلسات، دهیاران را درخصوص بحث تغییر کاربری و تصرف اراضی دولتی توجیه نمایند که در صورت عدم شناسایی و اطلاع به دستگاه های نظارتی، در ادامه همکاری با چنین فردی باید تجدیدنظر کرد.

در این جلسه دستگاه های ذیربط موظف شدند اقدامات و برنامه های خود را درخصوص پیشگیری و مقابله با زمین خواری در شهرستان شتاب داده و عملکرد خود را به صورت مستمر گزارش نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha