• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 00062116300
  • خبرنگار : 50180

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه:

نباید اجازه بدهیم آداب و رسومی مثل شب یلدا به فراموشی سپرده شود

نباید اجازه بدهیم آداب و رسومی مثل شب یلدا به فراموشی سپرده شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: نباید اجازه بدهیم آداب و رسومی مثل شب یلدا به فراموشی سپرده شوند.

محمد خیاط زنجانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شب یلدا از گذشته آداب و رسوم خاصی در بین ایرانیان داشته، گفت: شب یلدا فرصت خوبی برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم گذشتگان است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود را با آداب و رسومی مثل آیین شب یلدا آشنا کنند، از خانواده‌ها خواست با قصه گویی در شب یلدا شب خاطره انگیزی را برای فرزندان خود رقم بزنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: پیشینیان ما تمام تلاش خود را برای انتقال این نوع فرهنگ‌ها به ما داشته‌اند و ما هم نباید اجازه بدهیم آداب و رسومی مثل شب یلدا به فراموشی سپرده شوند.

 وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید آداب و رسوم گذشتگان را با زبان قصه و داستان به کودکان و نوجوانان انتقال دهند،گفت: شنیدن قصه زندگی بزرگترها برای کودکان و نوجوانان درس آموز بوده و سبب خواهد شد آنها بتوانند از تجربه بزرگترهای خود استفاده کرده و در زندگی خود کمتر خطا کنند.

خیاط زنجانی تاکید کرد: خانواده‌ها باید بگونه‌ای برای کودکان و نوجوانان قصه بگویند که  آنها خود را جای مخاطب گذاشته و مرزی بین قصه و خود نبینند، یعنی جوری قصه بگوییم  که وقتی مخاطب، آن را می‌شنود فکر کند خودش شخصیت اصلی و قهرمان قصه است و اینگونه تصور کند که رخدادهای داخل قصه برای خودش اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: قصه کودکان و نوجوانان  را با خوبی‌ها و بدی‌ها، هنجارها و ناهنجارها، درست ها و غلط‌ها و... آشنا می‌کند.

 وی در ادامه اشاره ای هم به برگزاری ویژه برنامه های شب یلدا در اغلب مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان داشت و گفت: با توجه به تقارن شب یلدا با ایام فاطمیه تلاش شده برنامه‌ها در جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم شب یلدا و سبک زندگی فاطمی باشد.

 وی تاکید کرد: همچنین به مناسبت شب یلدا 500 جلد کتاب بین کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه به صورت رایگان توزیع شده است.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha