• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 00062136928
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان:

امسال 23 هزار هکتار از اراضی زارعی کرمانشاه سنددار شدند

امسال 23 هزار هکتار از اراضی زارعی کرمانشاه سنددار شدند

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه، امسال برای 23 هزار هکتار از اراضی زراعی کرمانشاه سند مالکیت صادر شده است.

فرهاد نوری امروز (28 دی) در نشست شورای حفاظت از اراضی و حقوق بیت المال استان، با اشاره به تلاش‌ها برای سند دار کردن اراضی زراعی استان، اظهار کرد: در سطح استان حدود یک میلیون و 97 هزار هکتار اراضی زراعی داریم که متاسفانه طی سنوات گذشته روند سنددار شدن آنها بسیار به کندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه از برنامه‌ای که برای سنددار شدن اراضی زراعی استان طی سالجاری هدفگذاری شده تا مرداد ماه تنها چهار درصد تحقق پیدا کرده بود، اما از آن زمان تاکنون تلاش کرده ایم تا آن را به حد قابل قبولی برسانیم.

نوری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا آبان ماه تنها حدود پنج هزار هکتار از اراضی زراعی استان سند دار شده بود که با یک جهش و اقدام جهادی که داشتیم، تنها در دو ماه آذر و دی حدود 18 هزار هکتار از اراضی زراعی استان سند دار شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه به وجود برخی مشکلات پیش روی سند دار شدن اراضی زارعی اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات زمین های مازاد بر نسق است، به این معنا که طبق برنامه اصلاحات ارضی که سالها پیش انجام گرفته به یک کشاورز حدود چهار هکتار زمین تعلق گرفته، اما با تصرفاتی که داشته اکنون حدود هفت هکتار زمین در دست دارد.

وی تصریح کرد: اگر برای این کشاورز بخواهیم سند صادر کنیم، برای همان چهار هکتار که نسق است صادر می‌شود و نه مازادی که تصرف کرده، بنابراین کشاورز قطعا آن را نمی‌پذیرد و پیگیر صدور سند برای زمین هم نمی‌شود.

در ادامه این نشست، رضا پرنوره مدیر امور اراضی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه کرمانشاه در صدور سند اراضی زراعی در کشور رتبه آخر را  دارد، گفت: علاوه بر مازاد نسق، یکی دیگر از عوامل کند بودن روند صدور سند برای اراضی زراعی در استان، زمین‌های اوقافی هستند که تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی در ادامه در خصوص برخورد با تغییر کاربری‌ها هم گفت: در این رابطه نیازمند همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط هستیم، چراکه امور اراضی به تنهایی نمی تواند با تغییر کاربری‌ها مقابله کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha