• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400011003813
  • منبع : نمایندگی همدان

دورهمی‌ها، دیدوبازدید ها و مسافرت های نوروزی علت اصلی افزایش تعداد بیماران بستری در ملایر

دورهمی‌ها، دیدوبازدید ها و مسافرت های نوروزی علت اصلی افزایش تعداد بیماران بستری در ملایر

ایسنا/همدان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اینکه تمامی ورودی‌های شهر ملایر از امشب مسدود می‌شوند، گفت: عامل اصلی روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در شهرستان دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت‌ها، دید و بازدیدهای نوروزی و مراسمات عروسی و عزا است و از امروز، نظارت و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

حسین فارسی سه شنبه ۱۰ فروردین ماه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونای ملایر، به روند رو به افزایشی شیوع بیماری کرونا در شهرستان اشاره و اظهار کرد: حضور خودروهایی با پلاک غیر بومی که از شهرهای نارنجی و قرمز وارد شهرستان شدند، غیر قانونی است و تا پایان امشب مهلت دارند که شهرستان ملایر را ترک کنند و در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهند شد و مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود.

فارسی با بیان اینکه بدون شک ادامه این روند، سبب تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی و قرمز خواهد شد، گفت: ورود خودروهای با پلاک شهرهای قرمز و نارنجی از استان های تهران، قم، البرز، مرکزی، لرستان و خوزستان به شهرستان ملایر ممنوع است و از امشب علاوه بر مسدود شدن تمامی ورودی های شهر ملایر توسط نیروهای راهور و نیروی انتظامی، برای خودروهای شهرهای قرمز، جریمه یک میلیون تومانی و برای خودروهای شهرهای نارنجی، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.

وی افزود: ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد، همچنان برقرار است و برای خودروهای متخلف و بی‌توجه به ترددهای شبانه، جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال می‌شود. علاوه بر این اصناف، کسبه و بازاریان تا ساعت ۲۱ شب مجاز به فعالیت و تالارها با یک چهارم و رستوران ها با یک سوم ظرفیت و تا ساعت ۲۲ شب مجاز به فعالیت هستند و در غیر این صورت پلمپ خواهند شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر عامل اصلی روند افزاشی شیوع بیماری کرونا در شهرستان را دورهمی‌های خانوادگی و مراسمات عروسی و عزا دانست و مطرح کرد: از امروز، نظارت و بازرسی‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تجمعات، افزایش می‌یابد. کنترل و نظارت بر آرامستان بهشت هاجر نیز همچنان برقرار و برگزاری مراسم تشییع تنها در مدت زمان کوتاه و با تعداد افراد اندک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان پذیر است.

وی علاوه بر تأکید به لزوم تعطیلی شهربازی‌های مسقف و باز در سطح شهر، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، هر گونه تجمع و گردهمایی در بوستان‌ها و پارک‌های عمومی در روز ۱۳ فروردین ماه ممنوع است.

تعداد بیماران بستری طی چهار روز به بیش از دو برابر افزایش یافته است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر نیز در ادامه از افزایش تعداد بیماران بستری در شهرستان ملایر طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری در شهرستان از ۵۴ مورد مثبت در پنج روز ابتدای فروردین به ۱۲۷ مورد افزایش یافته همچنین طی این مدت رپیدتست (تست سریع تشخیص کرونا) از ۱۲ مورد مثبت طی پنج روز ابتدای فروردین ماه به ۵۴ مورد مثبت طی چهار روز گذشته رسیده است.

دکتر محسن ترکاشوند ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر موارد مثبت طی چند روز گذشته جوانان و رده های سنی زیر۵۰ سال هستند، طی دو هفته آینده این زنجیره انتقال به افراد بالای ۵۰ سال خواهد رسید و با تغییر رنگ وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی و یا قرمز، با افزایش تعداد بستری و به تبع آن با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مواجه می‌شویم.

ترکاشوند به دو تا سه مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا طی هفته جاری در شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: شدیدترین پیک بیماری کرونا را در خرداد و شهریور ماه در شهرستان ملایر با بیشترین میزان مرگ و میر داشتیم. از طرفی با توجه به اینکه در حال حاضر تنها راه قطع زنجیره این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به واکسیناسیون همگانی است، باید با اطلاع رسانی دقیق و اقناع سازی مردم، شرایط را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: از شروع واکسیناسیون در ۲۳ بهمن ماه ۹۹، بر اساس اولویت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تابه‌حال در مجموع ۸۲۹ نفر در شهرستان ملایر شامل ۱۳۷ نفر از کادر درمانی بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۱۹ نفر از کادر درمانی بیمارستان دکتر غرضی، ۶۷ نفر از کادر درمانی بیمارستان مهر، ۳۳ کارمند مرکز خدمات جامع سلامت باغ گل، ۹۵ سالمند از مرکز سالمندان امام علی (ع)، ۴۸ سالمند از مرکز مهر مادران سامن، ۱۶ نفر از کارمندان مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی سامن، ۱۴ نفر از کادر درمانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، ۱۵ نفر از جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، ۱۰۲ نفر از پاکبانان و ۳۰ نفر از کادر خدماتی آرامستان بهشت هاجر، واکسن "اسپوتنیک وی"  را دریافت کردند.

دورهمی‌ها و مسافرت‌ها؛ علت اصلی افزایش تعداد بیماران بستری در شهرستان ملایر

ترکاشوند با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی، علت اصلی افزایش تعداد بیماران بستری در شهرستان ملایر طی چند روز اخیر است، اظهار کرد: آمار نشان دهنده تغییر رنگ وضعیت کرونای شهرستان ملایر در چند روز آینده از زرد به نارنجی و قرمز است پس با همکاری مردم و تشدید نظارت های تیم های بازرسی، باید تا واکسیناسیون عمومی به شرایط پایدار و ثابتی برسیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر نیز در ادامه از تشدید اعمال جریمه‌های خودروهای غیر بومی و خودروهای بومی که منع تردد شبانه را رعایت نمی‌کنند، خبر داد و گفت: نیروی انتظامی از امشب، اعمال قانون خودروهای غیر بومی از شهرهای نارنجی و قرمز و منع تردد شبانه را بطور جدی توسط دوربین های نظارتی و هم به‌صورت فیزیکی، پیگیری می‌کند.

سرهنگ محمدباقر سلگی یادآور شد: هدف ما از اعمال جریمه، آگاه‌سازی و اقناع گری مردم است زیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، در بین مردم به‌دلیل عادی انگاری بیماری کرونا، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نیروهای پلیس راهور، عوامل نیروی انتظامی نیز نسبت به اعمال قانون خودروهای با پلاک شهرهای قرمز و نارنجی، اقدام می‌کنند، بیان کرد: تمامی برگه ترددهایی که فرمانداری و پلیس راهور تابه‌حال صادر کرده، باطل است و هیچگونه برگ ترددی صادر نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha