• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400011506033
  • خبرنگار : 71457

فراخوان قدیمی‌ترین و سومین حزب الجزایر برای تحریم انتخابات

فراخوان قدیمی‌ترین و سومین حزب الجزایر برای تحریم انتخابات

حزب جبهه گروه‌های سوسیال که قدیمی‌ترین حزب مخالف در الجزایر است، از تصمیم خود برای تحریم انتخابات پارلمانی زودهنگام در ۱۲ ژوئن آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این حزب در بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد که شورای ملی آن تاکید کرده شرایط برگزاری انتخابات پارلمانی هنوز محقق نشده و این انتخابات راه حلی برای بحران چند جانبه کشور نیست.

این حزب از نظام حاکم خواست تا تدابیری را اتخاذ کند که به مردم الجزایر اجازه برخورداری آزادانه از حقشان در تعیین سرنوشت را بدهد و به آزادی‌های اساسی احترام گذاشته شود و امکان دسترسی عادلانه تمامی افراد تاثیرگذار سیاسی و اجتماعی به رسانه‌ها وجود داشته باشد و گفتگویی فراگیر آغاز شده و انتخابات شفاف و سالمی برگزار شود.

حزب جبهه گروه‌های سوسیال اعلام کرد، فهرست شورای ملی آن می‌تواند راه را برای راه حل مسالمت آمیز درخصوص بحران ملی الجزایر هموار و جبهه داخلی را در رویارویی با محیط بین المللی و منطقه‌ای متخاصم که تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را تهدید می‌کند، تقویت کند.

این حزب از تصمیم‌گیرندگان نیز خواست تا این روند تاریخی را که میان مردم و نهادهای آن مصالحه برقرار می‌کند، آغاز کنند.

حزب جبهه گروه‌های سوسیال سومین حزب بعد از "تجمع به خاطر فرهنگ دموکراسی" و "حزب راستگرای کارگر" است که انتخابات پارلمانی زودهنگام را تحریم می‌کنند. عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر بعد از تصمیمش جهت انحلال پارلمان در اواخر فوریه گذشته، تصمیم به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام گرفت.

جبهه گروه های سوسیال، قدیمی ترین حزب اپوزیسیون در الجزایر است که در سال ۱۹۶۳ تاسیس شد.

اما در مقابل، برخی از احزاب از جمله جبهه آزادسازی ملی (حزب حاکم در دوره عبدالعزیز بوتفلیقه) و تجمع ملی دموکرات (که رهبر سابق آن، احمد اویحیی به اتهام فساد در زندان است)، از تصمیم خود برای مشارکت در انتخابات خبر داده‌اند. همچنین احزاب اسلام گرا دراین انتخابات قصد شرکت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha