• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400011607110
  • خبرنگار : 71548

نگاهی به اخبار روزنامه های جهان

کرونا، از هند تا برزیل!

کرونا، از هند تا برزیل!

«فایننشال تایمز»، نشریه انگلیسی در گزارشی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان پرداخته و تحلیلی درباره همه‌گیری ویروس کرونا در هند نوشته و از تلاش این کشور برای دستیابی گسترده به واکسن گفته است. این روزنامه همچنین در نگاهی دیگر به برزیل نوشته است که بولسونارو رهبر برزیل با شیوع کابوس ویروس کرونا، بیش از همیشه منزوی شده است.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۱۶ فرودین ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ روزنامه «گاردین» هنوز نگاه به جورج فلوید، سیاه‌پوست قربانی خشونت پلیس آمریکا دارد. این روزنامه نوشته است: «به نظر می‌آید مینیاپلیس، بر لبه خیز دوباره علیه خشونت پلیس آمریکا است. آمریکا در انتظار نتیجه دادگاه درک شوین، پلیسی که جورج فلوید را کشت، است. ایلهان عمر، بانوی سیاه کنگره آمریکا که یک دموکرات است، می‌گوید: ما همه حریصانه به انتظار نتیجه دادگاه هستیم. در میدانی با تصویری از جورج فلوید، پس از پنجمین روز محاکمه، خانواده او برای ادای احترام، گرد هم آمده‌اند.

_ روزنامه «تلگراف» نیز در این زمینه نوشته است: کمتر دادگاهی در آمریکا، پلیس را محکوم کرده است.

_‌ روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» نوشته است: در تیگره همچنان جنگ با شبه نظامیان از سوی اتیوپی، به گونه‌ای فرسایشی و خسته‌کننده ادامه دارد. نخست وزیر اتیوپی می‌گوید: جنگ در تیگره، دشوار و خسته‌کننده شده است. پیش از این «ابی احمد»، مدعی شده بود، عملیات جنگ در تیگره سریع و قطعی خواهد بود. اما هنوز نیروهای نظامی اتیوپی در شمال تیگره، جنگ سختی را علیه شبه‌نظامیان، دنبال می‌کنند. حرف‌های نخست‌وزیر اتیوپی با ادعاهای پیشین او، بسیار متفاوت است. او می‌گوید: پاکسازی دشمن، با پناه‌گیری‌های کماندویی آنها، دشوار است.

_ روزنامه «فایننشال تایمز» کاریکاتوری منتشر کرده است که در آن ترامپ، همچون بتی درخشیده، ستایش می‌شود. در این گزارش نوشته شده است: هنوز جمهوری‌خواهان، سخت به دنبال ترامپ هستند. دلبستگی جمهوری‌خواهان در حال رشد است. 

_ روزنامه «گاردین» نیز در نگاهی دیگر به ترامپ نوشته است: ترامپ، برای دیوانگان تندروی چپ، عید پاک شادی را آرزو کرد. پس از آنکه حساب کاربری رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به دنبال شورش علیه کاخ کنگره، مسدود شد، او به پلتفرم خود در شبکه‌های اجتماعی روی آورده است.

_‌ «فایننشال تایمز» همچنین در نگاهی دیگر، تحلیلی درباره همه‌گیری ویروس کرونا در هند نوشته و از تلاش این کشور برای دستیابی گسترده به واکسن گفته است.

این روزنامه در نگاهی دیگر به برزیل نوشته است: بولسونارو رهبر برزیل با شیوع کابوس ویروس کرونا، بیش از همیشه منزوی شده است. با گسترش همه‌گیری و بحران اقتصادی، بولسونارو می‌کوشد، حکومتش را در برزیل حفظ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha