• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400012111160
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ مذاهب اسلامی باید متمایز باشند

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ مذاهب اسلامی باید متمایز باشند

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: یکسان بودن خروجی دانشگاه‌ مذاهب اسلامی با سایر دانشگاه ها توفیق چندانی نیست و محصول این دانشگاه باید متفاوت تر از دیگر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باشد.

به گزارش ایسنا آیت الله مصطفی محامی در دیدار معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی و فعالیت در حوزه تقریب از جهات مختلف جزء نیازهای مهم و ضروری نظام اسلامی است.

امام جمعه زاهدان پیش‌نیاز توفیق در این کار را اعتقاد قلبی به تقریب و سیاست‌های لازم در این حوزه دانست و افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی در سال‌های اخیر چندان توفیقی نداشته و کارهای زیربنایی مهمی انجام‌ نگرفته است که این را می توان از آمار پایین تعداد دانشجویان این دانشگاه متوجه شد و باید توجه داشت که این آمار پایین متناسب با توان، ظرفیت و نیاز ما در کشور نیست و این اتفاق به علت عدم اعتقاد به کار در این‌حوزه است.

وی ادامه داد: تعیین سیاست‌ و راهبردهای دانشگاه یکی از کارهای اولیه و بنیادین در دانشگاه است که متاسفانه انجام نگرفته و تدوین این سیاست ها  باید جزء اولویت‌های کاری قرار گیرد.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: جدید بودن نیروهای دانشگاه مذاهب اسلامی و عدم سابقه در حوزه تقریب نیازمند همت و کار مضاعف است و باید از تجربه افراد قدیمی و با تجربه در قالب گروه های اندیشه ورز استفاده کرد.

وی اظهار کرد: دقت و سرمایه‌گذاری بیشتر از لحاظ کمی و کیفی با اولویت توسعه کیفی و جذب کادر و اساتید خوب که قادر به پاسخگویی به نیازها و سوالات دانشجویان باشند نیز از دیگر نکات قابل توجه در دانشگاه مذاهب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: یکسان بودن خروجی دانشگاه‌ مذاهب اسلامی با سایر دانشگاه ها توفیق چندانی نیست و محصول این دانشگاه باید متفاوت تر از دیگر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باشد.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی باید قوت علمی، نگاه جامع به مسائل بینشی، تربیتی، وحدت و جهان اسلام داشته باشند و در نگاه تنگ قومی و مذهبی محدود نشوند که چنین چیز هایی لازمه تمدن اسلامی است.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی باید برای انقلاب کادر سازی و نیروهایی همراه با گفتمان انقلاب و نظام اسلامی تربیت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha