• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012211559
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

دستگاه‌های فرهنگی تولید محتوای دینی فضای مجازی را توسعه بخشند

دستگاه‌های فرهنگی تولید محتوای دینی فضای مجازی را توسعه بخشند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به تولید محتوای دینی متناسب با فضای مجازی و نیاز مخاطبان تاکید کرد.

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز (۲۲ فروردین‌ماه) در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم آماده‌سازی دستگاه‌های فرهنگی برای استقبال از این ماه، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی برای اثبات بندگی در برابر خالق است و باید این فرصت را برای پالایش روح غنیمت شمرد.

وی با اشاره به اینکه زنجان در رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت قرمز قرار گرفته و بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا امکان برگزاری تجمعات وجود ندارد، تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌های دینی و مذهبی نیز باید به سمت فضای مجازی سوق یابد تا هم خلاء‌های معنوی در جامعه جبران و هم از انتشار ویروس جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که توصیه می‌شود دیدارها و ارتباطات به کم‌ترین حد خود برسد، فضای مجازی و رسانه بهترین گزینه است، یادآور شد: البته فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین تمام و کمال فضای واقعی باشد اما می‌توان از آن برای ارتباط استفاده کرد.

وی دربرگیری بیشتر مخاطبان، دسترسی آسان به محتوا و توان انتقال سریع پیام را از ویژگی‌های فضای مجازی عنوان کرد و افزود: بنابراین می‌توان از آن برای پیشبرد اهداف استفاده کرد و حتی مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار داد اما مخاطب‌شناسی، پرداختن به نیازهای روز جامعه و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف نیز باید مورد توجه باشد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در باب فضای مجازی بیشتر با آن مواجه هستیم تولید محتوای مناسب است. گاهی بستر و مخاطب در فضای مجازی وجود دارد اما محتوایی برای انتشار نیست، بنابراین انتظار می‌رود سازمان‌های فرهنگی و دینی مرتبط با این امر اقدام به تولید محتوای دینی کنند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام کرونا و باز شدن مساجد نباید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی غافل شد، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های بسیج فضای مجازی را در ماه مبارک رمضان جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با انتقاد از تعطیلی غیرکارشناسی مساجد در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: انتظار می‌رفت تصمیم برای تعطیلی مساجد با مشورت کارشناسان امر صورت می‌گرفت، اما به هر حال باید منتظر فروکش کردن آمار مبتلایان باشیم تا شاید نیمه دوم ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مراسمی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و دلدادگی ملت مومن و حقیقت جوی و فرصتی برای پالایش نفس از رذایل است، تصریح کرد: از این رو نمی‌توان به سادگی نسبت به برقراری و برقرار نکردن مساجد و مراسم در این ماه تصمیم‌گیری کرد و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیمات خود مبنی بر تعطیلی و فعالیت حوزه‌های مختلف، از جمله اماکن فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و اقتصادی را با درایت و نظر کارشناسی پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی نمی‌توان بهره‌وری لازم را نسبت به فضای حقیقی ایجاد کند، ابراز کرد: با این حال برای برگزاری برنامه‌های ماه رمضان از بستر فضای مجازی استفاده می‌شود و ۱۵ کارگروه در بخش‌های مختلف تشکیل شده تا رمضان ۱۴۰۰ را به فرصتی برای توسعه و تعمیق باورهای دینی و مفاهیم اسلام ناب محمدی تبدیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: این کارگروه‌ها شامل بخش‌های فرهنگی، کودک و نوجوان، کتاب، مسجد، قرآنی، رسانه‌ای و تبلیغ نوین، هیئات و تشکل‌های مذهبی، و تولید محتوا هستند و برای پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌ها از دو ابزار رسانه و تبلیغات محیطی در ماه مبارک رمضان امسال بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha