• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012514461
  • خبرنگار : 50165

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان عنوان کرد

رشد نسبت منابع به مصارف در بانک‌های زنجان

رشد نسبت منابع به مصارف در بانک‌های زنجان

ایسنا/زنجان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: تسهیلات اعطایی در استان، ۱۱۶ درصد افزایش یافته است.

حسن دادگر پیش از ظهر امروز (۲۵ فروردین ماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: استان زنجان تنها استانی بود که در سال گذشته، تسهیلات را در بخش‌های مختلف اعطا کرده، به طوری که با رشد ۱۱۶ درصدی از سال ۹۷ به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

این مسئول با اشاره به نسبت منابع به مصارف در استان، ادامه داد: شاخص نسبت مصارف به منابع که نشان می‌دهد که چه میزان تسهیلات ارائه شده است. نسبت منابع به مصارف استان در سال ۹۷، ۸۰ درصد بود که در سال ۹۸ این شاخص به ۸۹.۹۸  رسیده و در سال ۹۹ نیز منابع بسیار خوبی جذب شده است.

وی افزود: رشد منابع بانک‌های استان ۵۰ درصد بوده و رشد منابع بانکی در سال ۹۹ نسبت به ۹۷، دو برابر شده است. افزایش منابع قطعا نسبت را تعدیل می‌کند.

دادگر با اشاره به تسهیلات اعطا شده در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: بیشترین تسهیلات در بخش صنعت و معدن با ۴۲.۶ درصد بود که بخش‌های خدمات و بازرگانی و کشاورزی در رتبه‌های بعدی قرار دارد. در سال ۹۸، نسبت سهم تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی کمتر و در بخش صنعت و معدن بیشتر شده است. بخش قرض‌الحسنه نیز سهم درصد از ۹.۲ درصد به ۱۱.۱ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان تصریح کرد: رشد تسهیلات کشاورزی در سال ۹۹ به ۹۷، ۶۱.۴ درصد رشد داشته و در بخش صنعت و معدن، ۱۷۲.۵ درصد افزایش و در بخش قرص‌الحسنه ۱۷۴ درصد رشد تسهیلات داشتیم.

وی عنوان کرد: در بخش قرض‌الحسنه ازدواج در پایان ۹۷، ۲۱۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و این عدد در سال ۹۸ به ۳۸۱ میلیارد تومان رسیده که ۷۳.۸ افزایش نشان می‌دهد. پایان سال گذشته نیز ۵۸۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به دو سال قبل ۱۶۷ درصد افزایش داشت.

این مسئول با بیان اینکه در بحث رفع موانع تولید سوم هستیم، در کشور اگر سرانه دریافت شود، در رتبه اول قرار می‌گیریم و این نشان از توجه به واحدهای بزرگ بوده است، خاطرنشان کرد: حدود اختیارات استان با وجود رفع موانع متوسط ۱۰ میلیارد تومان است. تعداد افرادی که بیش از ۱۰ میلیارد می‌خواهند کم است. باید در استان استفاده حداکثری از حدود اختیارات انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha