• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012917065
  • خبرنگار : 50295

نویسنده زنجانی عنوان کرد

پراکندگی و کمبود اطلاعات از مشکلات نویسندگی در حوزه دفاع‌مقدس

پراکندگی و کمبود اطلاعات از مشکلات نویسندگی در حوزه دفاع‌مقدس

ایسنا/زنجان نویسنده کتاب «قربانت ایرج» گفت: ثبت زندگی‌نامه رزمندگان و تاریخ دفاع‌مقدس باعث می‌شود یک سند برای نسل‌های بعدی وجود داشته ‌باشد.

فرزاد بیات‌موحد در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نویسندگی در حوزه دفاع‌مقدس و اهداف آن، اظهار کرد: نویسندگی در حوزه تاریخ دفاع‌مقدس و زندگی رزمندگان باعث می‌شود تا یک سند و الگویی برای آینده و نسل‌های بعدی وجود داشته‌ باشد.

وی افزود: سوژه‌های مربوط به دفاع‌مقدس علاوه بر اینکه سوژه‌های مناسبی برای داستان و رمان‌نویسی هستند، پیش‌زمینه برای کارهای دیگری نیز مانند فیلم و تئاتر هستند.

این نویسنده با بیان اینکه کتاب «قربانت ایرج» در رابطه با زندگی‌نامه شهید ایرج بیات‌موحد است و با توجه به نسبت خویشی با ایشان یک آشنایی ذهنی نیز داشتم و حدود یک سال طول کشید تا این کتاب را کامل کردم، تصریح کرد: ایرج بیات‌موحد متولد زنجان بود و دیپلم خود را از دبیرستان پهلوی دریافت کرد، سپس در دانشگاه شریف فعلی لیسانس خود را در رشته برق گرفت و بعد با بورسیه شرکت فیلیپس هلند کارشناسی ارشد خود را در رشته الکترونیک به پایان برد، وی پژوهشگر مرکز تحقیقات مخابرات بود که در دی‌ماه ۱۳۵۹ در عملیات نصر در هویزه جاودانی شد.

بیات‌موحد ادامه داد: در استان زنجان ارگان‌هایی هستند که برای نویسندگی در این حوزه حمایت می‌کنند و آثار ارزشمندی نیز توسط نویسندگان استان در این حوزه نوشته‌ شده‌ است و از استان‌هایی هستیم که با تعداد نویسندگان کم در این حوزه نویسندگان سطح بالایی در استان فعالیت می‌کنند.

این نویسنده عنوان کرد: البته کمبود سند، پراکندگی و کمبود اطلاعات و جمع‌بندی نشدن آن‌ها به صورت کامل از مشکلات نویسندگی در این حوزه است که امیدواریم این مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمان زمینه خوبی برای یکپارچه‌سازی و جمع‌بندی اطلاعات مربوط به رزمندگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یافتن اطلاعات و اسناد مربوط به رزمندگان کمی دشوار است، یکپارچه‌سازی و جمع‌بندی اطلاعات مربوط به رزمندگان در استان به افراد برای کار کردن در این حوزه و ثبت آن‌ها و تبدیل به یک سند برای نسل‌های بعدی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha