• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400012917163
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امیدها برای درمان افسردگی قوت گرفت

امیدها برای درمان افسردگی قوت گرفت

ایسنا/اصفهان یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیلوسایبین موجود در قارچ‌های جادویی می‌تواند همانند داروهای درمان‌کننده افسردگی مؤثر باشد، با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید اثربخشی این ماده مورد نیاز است.

محققان کالج امپریال لندن، پتانسیل درمانی سیلوسایبین (ماده موجود در قارچ های جادویی یا مجیک ماشروم) را با یک دوره شش هفته ای درمان با داروی ضد افسردگی سیتالوپرام در ۵۹ فرد مبتلا به افسردگی متوسط ​​تا شدید مقایسه کردند.

آنها دریافتند که شاخص های افسردگی در هر دو گروه کاهش می یابد. این کاهش، در گروه درمان شده با سیلوسایبین با سرعت بیشتری اتفاق می افتد و از نظر شدت نیز بیشتر است. با این حال این محققان، تحقیقات بیشتر با جمعیت بالاتر را ضروری می دانند و معتقدند که آزمایش های بیشتری برای اثبات مؤثر بودن سیلوسایبین به عنوان داروهای ضد افسردگی معمولی در مدت زمان طولانی تر مورد نیاز است.

این دو گروه با دوز مشخص دارو مورد بررسی قرار گرفتند. در طول جلسات به یک لیست پخش موسیقی گوش می دادند که شامل صداهای هیجان انگیز و صداهای محیطی و نئوکلاسیک بود. شرکت کنندگان توسط یک تیم پشتیبانی روانشناختی شامل روانپزشکان راهنمایی شدند.

طبق این مطالعه که در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شده است، افرادی که با سیلوسایبین درمان می شوند، بهبودهای قابل توجه تری داشتند که شامل توانایی آنها در احساس لذت و ابراز احساسات، کاهش بیشتر اضطراب و افکار خودکشی و افزایش احساس رفاه است. گروه درمان شده با سیلوسایبین همچنین موارد کمتری از خشکی دهان، اضطراب، خواب آلودگی و اختلال عملکرد جنسی را نسبت به گروه دیگر گزارش کردند.

شایعترین عارضه استفاده از ترکیب قارچ جادویی، سردردهایی بود که یک روز پس از دوزهای تجویز شده ایجاد می شود.

نویسندگان هشدار دادند که بیماران مبتلا به افسردگی نباید خود درمانی با سیلوسایبین را انجام دهند زیرا تیم، زمینه بالینی و درمانی خاصی را ارائه داده است. آنها تأکید کردند که مصرف قارچ جادویی یا سیلوسایبین در غیاب پادمان های استفاده شده پزشکان ممکن است نتیجه مثبتی نداشته باشد. این تحقیقات می تواند پزشکان را به درمان مؤثرتر افسردگی هدایت کند، با این حال محققان این پژوهش تأکید کردند که تحقیقات بیشتر برای اثبات این ادعا نیاز است.

قارچ جادویی یا مجیک ماشروم قارچ‌هایی چتری، حاوی مادهٔ توهم‌زای سایلوسایبین و سایلوسین هستند و خاصیت روان‌گردان دارند.

منبع:sky

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha