• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400013118759
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد:

تعطیل شدن چرای مرتعی دام‌ با خشکسالی‌های متوالی

تعطیل شدن چرای مرتعی دام‌ با خشکسالی‌های متوالی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال‌های قبل ۹۰ درصد تغذیه دام‌ها از طریق چرای مرتعی تأمین می‌شده که امسال با توجه به شرایط خشکسالی، ۱۰۰ درصد تغذیه دام‌ها از طریق نهاده‌ها خواهد بود.

محمدابراهیم ابراهیمی، امروز سه شنبه ۳۱ فروردین با اشاره به کمبود نزول باران، فقر شدید مراتع استان و خشکسالی‌ها به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: کمک گرفتن از تمام ظرفیت‌ها و بسیج امکانات با هدف خرید و ذخیره سازی نهاده‌ها و افزایش تولید علوفه، از برنامه‌های امسال سازمان جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: متقاضیان دارای ضوابط و شرایط لازم برای تامین انواع علوفه با شرایط مشخص و قیمت تمام شده ارزان تر در استان، می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را  اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان همکاری لازم در راستای حمایت همه جانبه از این افراد را به عمل خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در پی مشکلات دامداران استان و خشکسالی‌های اخیر محدودیت صادرات دام از خراسان جنوبی رفع می‌شود.

وی به دیدار اخیر خود با معاون دامی وزیر جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: در ادامه پیگیری‌ها و  مکاتبات چند باره در خصوص رفع  مشکلات دامداران استان، نشستی ویژه با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دکتر رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام، در محل وزارت جهاد کشاورزی  برگزار شد.

نصیرایی یادآور شد: در این جلسه نمایندگان استان ضمن تشریح وضعیت بحرانی دامداران و عشایر منطقه خواستار رسیدگی و اقدام فوری برای حل آن شدند و مقرر شد با توجه به شرایط بحرانی خشکسالی سهمیه جو استان به بیش از دو برابر افزایش یابد و این سهمیه حداکثر تا 48 ساعت آینده در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha