• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400013118931
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی اصولگرا:

نخبگان، ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات را وظیفه خود بدانند

نخبگان، ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات را وظیفه خود بدانند

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تمام نخبگان سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی باید روشنگری برای مردم در جهت آگاهی دادن در مورد اهمیت حضور و همچنین انتخاب اصلح را وظیفه خود بدانند.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از دو جهت مهم است، اظهار کرد: در وهله اول حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد موجب ایجاد پشتوانه مردمی برای کلیت نظام می‌شود و این پیام را می‌دهد که مردم همچنان سرنوشت کشور برایشان مهم بوده و خود را تأثیرگذار و مسئول آینده ایران می‌دانند.

وی افزود: همچنین حضور مردم در انتخابات این پیام را به رصد کنندگان خارجی اوضاع ایران می‌دهد که آحاد ملت امیدوار به ایجاد آینده بهتر برای ایران با زعامت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. از طرف دیگر، رییس جمهوری که با رأی بالاتر و مشارکت بالای مردمی انتخاب شود، در ادامه کار دولت می‌تواند با قدرت و اعتماد بیشتری تصمیمات و برنامه‌های خود را پیاده کرده و همراهی عمومی بیشتری را در اجرای مسئولیت‌های دولت با خود داشته باشد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان به راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: فضای رقابت انتخاباتی ایجاد شده در زمان نزدیک انتخابات باعث ترغیب مردم برای مشارکت بیشتر خواهد شد. اما حاکمیت هم باید با ایجاد زمینه برای مطرح شدن کاندیداها با طیف‌های فکری متنوع و در چهارچوب قوانین و فعال ساختن رسانه ملی برای ایجاد انگیزه در مردم و همچنین تبیین اهمیت مشارکت و حضور حداکثری به ایفای نقش بپردازد.

شاکران گفت: از طرف دیگر تمام نخبگان سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی باید روشنگری برای مردم را در جهت آگاهی دادن در مورد اهمیت حضور و همچنین انتخاب اصلح، وظیفه خود بدانند و جهادگونه در راستای حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنند. باید این حس در آحاد ملت نیز ایجاد شود که اثر انتخاب خوب و انتخاب بد، مستقیماً در زندگی آن‌ها نمود پیدا خواهد کرد.

وی به رابطه انتخابات و منافع ملی اشاره و خاطرنشان کرد: ذات انتخابات در راستای تحقق هرچه بیشتر منافع ملی است. یعنی حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، تأمین منافع ملی را در پی دارد. منافع ملی یک کشور در گرو تصمیمات و اقدامات دلسوزانه و عاقلانه کارگزاران آن کشور و حضور و همراهی مردم یک کشور است که هر دو در انتخابات تجلی پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر، جامعه بین‌الملل نیز نوع رفتارش را با کشور با توجه به سیاست‌های کارگزاران یک کشور و میزان همراهی مردم با این سیاست‌ها تنظیم خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ملتی که کارگزاران خدوم، کارآمد و دلسوز را انتخاب کند و تمام قد از آن‌ها حمایت کند تمام جهان مجبور به کرنش و احترام به آن ملت خواهد شد. پس می‌بینیم که حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، رابطه مستقیم با تأمین و تحقق منافع ملی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha