• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400013118949
  • خبرنگار : 50295

نماینده عالی دولت در استان زنجان:

الکترونیکی کردن نسخ به سلامت جامعه کمک می‌کند

الکترونیکی کردن نسخ به سلامت جامعه کمک می‌کند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: الکترونیکی کردن نسخ پزشکی، قانون است و باید اجرا شود.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۳۱ فروردین‌ماه) در اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که با صورت مشترک با اولین جلسه کمیته پیشگیری و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی در سال جدید برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با موضوع بسیار مهمی به اسم ویروس کرونا مواجه هستیم و همچنان درمان ندارد و متاسفانه این روزها شدت آن زیاد شده است و این در شرایطی است که از سوی برخی، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و مشکلات عجیبی در استان ایجاد شده و در این وضعیت مجبور هستیم از همه اهرم‌های لازم خود استفاده کنیم. این شرایط نشان می‌دهد متولیان حوزه اجتماعی باید کارهای اساسی‌تر در حوزه خودشان انجام می‌دادند.

این مسئول با اشاره به گزارش ارائه شده از وضعیت مصرف مشروبات الکی در استان، تصریح کرد: استان ما از این لحاظ استان پاکی است ولی گزارشی که ارائه شد، گزارش معناداری است و نشان می‌دهد که موضوعات اختلالات اجتماعی فقط با نیروی انتظامی و حوزه قضایی قابل حل نیست و جامعه و حوزه‌های اجتماعی هم برای حل آن باید وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه حوزه اجتماعی در زمان کرونا و پس از آن نیز تکلیف دارد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که می‌شود و واکسن‌هایی که زده می‌شود امیدواریم با مراعات در آینده، ویروس کرونا فروکش کند و بعد از آن اگر در رابطه با آسیب‌هایی که دیده شده، بدون برنامه ورود کنیم موفق نخواهیم شد و باید از الان برای حوزه‌های اجتماعی برنامه داشته‌ باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکلی که برای همه ما وجود دارد انجام کارهای موازی است، گفت: عمق مسائل اجتماعی زیاد است و می‌توانیم ساعت‌ها در رابطه با آن‌ صحبت کنیم؛ مگر اینکه مسائل اجتماعی را به عمل و شاخص تبدیل کنیم تا نمودهای خود را نشان دهد.

این مسئول در رابطه با الکترونیکی کردن نسخ و بیان اینکه این طرح یک قانون است و قانون باید اجرا شود؛ چراکه این قانون تحول بزرگی در امر سلامت و تکریم مردم است، عنوان کرد: ممکن است در اوایل اجرای این طرح، تعداد بیمارانی که پزشک ویزیت می‌کند کم شود، زمان رسیدگی به بیمار توسط پزشک افزایش یابد اما از سوی دیگر وضعیت یک بیمار خیلی واقعی‌تر خواهد ‌بود و چون اطلاعات در سیستم وجود دارد پزشک می‌تواند سوابق بیمار را ببیند و این کار کمک بسیار مهمی برای بیمار و پزشک خواهد ‌بود.

وی بیان کرد: الکترونیکی کردن نسخ به سلامت جامعه، سلامت درمان، مصرف بهینه دارو و رسیدگی‌های هوشمند کمک خواهد کرد و حتماً باید گروه کارشناسی تشکیل شود و مشکلات زیرساختی اجرای این طرح دسته‌بندی شود و مشکلاتی که در استان قابل حل است، باید حل شود و برخی مسائلی که باید در کشور مطرح شود نیز دسته‌بندی شود تا در کشور پیشنهاد دهیم. این کار بزرگ‌ترین خدمتی است که می‌توانیم برای جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha