• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400020705139

همزمان با سالروز میلاد امام حسن(ع) در شیراز انجام شد؛

توزیع کارت غذای گرم و بسته معیشتی در شیراز

توزیع کارت غذای گرم و بسته معیشتی در شیراز

ایسنا/فارس با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در قالب بسته‌های غذایی و در راستای طرح ضیافت افطار در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) بین نیازمندان در شیراز توزیع شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس عصر سه‌شنبه ۷ اردیبهشت در این مراسم که در مسجد نصیرالملک برگزار شد، بیان کرد: مقام کرم، بخشندگی و مردانگی از خاندان اهل بیت(ع) به ارث رسیده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) نیز همین ویژگی بخشندگی را داشته و اکنون ما در شیراز ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) هستیم.

او همچنین ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) اظهار کرد: درب خانه این امام والامقام همیشه به روی نیازمندان باز بود و چند بار هرچه داشت بخشیده و در برخی مواقع نصف کرده است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امروز در استان فارس در بیش از یک سالی که از کرونا می گذرد، ایثارگری‌های مردم را شاهد هستیم و بیش از ۲.۵ میلیون بسته حمایتی در طول این مدت در اقشار مختلف مردم برای همدلی با اقشاری که از کرونا آسیب دیده‌اند، توزیع شده است.

آیت‌الله دژکام‌ عنوان کرد: حدود ۱۴۰ هزار بسته معیشتی نیز طی دو سه روز آینده میان نیازمندان توزیع خواهد شد. همچنین توزیع بسته توسط مجموعه بسیجیان و نیروهای مردمی نیز از ۲۰ هزار بسته عبور خواهد کرد و این ارثی بوده که از عشق به پیامبر(ص) برده شده است.

او افزود: اینکه یک نفر می‌ایستد و می‌گوید ۳۰۰۰ هزار نفر را شخصا اطعام می‌کنم و یا ۴۰۰۰ بسته معیشتی توزیع می‌کند نشان از به ارث بردن بخشندگی از اهل بیت(ع) است، برای ما پیرو اهل بیت(ع) را نوشته‌اند. در روایتی نقل شده که فرموده شده آن شخصی را که بعنوان پیشوا انتخاب کرده‌اید در روز قیامت به همان نام شما را صدا خواهیم زد.

مدیرکل اوقاف فارس نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: در طرح ضیافت همدلی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) امروز عصر ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در قالب بسته‌های غذایی از محل آشپزخانه حرم مطهر از محل موقوفه نصیرالملک باحضور امام جمعه شیراز بین نیازمندان اطراف حرم شاهچراغ (ع) و حرم سید علاءالدین حسین (ع) توزیع شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی افزود: همچنین امروز در طرح ضیافت همدلی ۷۲۰۰ بسته معیشتی و ۲۶۰۰ بن کارت خرید به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان در اختیار نیازمندان ایتام، بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار پرس غذای گرم از محل موقوفه معزالوزاره و ۲۴ هزار پرس غذای گرم از موقوفه حاج قوام بین ایتام کمیته امداد و نیازمندان طبخ و توزیع خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۴۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات بین خانواده‌های نیازمند و نقاط کم برخوردار استان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha