• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020805687
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر در کاشان

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر در کاشان

ایسنا/اصفهان پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر به میزبانی دانشگاه کاشان به مدت دو روز به صورت برخط برگزار و مقالات علمی در حوزه بازشناسی الگو و تحلیل تصویر از سراسر جهان ارائه می شود.

مهدی جم پور - رئیس انجمن علمی بینایی ماشین و پردازش تصویر کشور در گفت و گو با ایسنا، از آغاز به کار پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران (IPRIA۲۰۲۱) به میزبانی دانشگاه کاشان به صورت مجازی خبر داد و اظهار کرد: این کنفرانس علمی از صبح امروز (چهارشنبه- ۸ اردیبشهت ماه) با حضور کارشناسان حوزه بینایی ماشین، تحلیل تصویر و بازشناسی الگو از سراسر کشور آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه دارد.

وی این کنفرانس را یکی از رویدادهای بسیار معتبر در حوزه بینایی ماشین، تحلیل تصویر و بازشناسی الگو از زیر شاخه های علم هوش مصنوعی اعلام کرد و گفت: این کنفرانس که یک رویداد دوسالانه است، توسط انجمن بینایی ماشین و پردازش تصویرایران سازمان دهی می شود.

رئیس انجمن علمی بینایی ماشین و پردازش تصویر توضیح داد: به بیان ساده در این حوزه به دوربین ها قابلیت دیدن داده می شود. در این حوزه که معمولا به تحلیل تصویر می پردازیم و با شبیه سازی مدل ساختار چشم انسان، قابلیت ادراک از محیط بیرون به دوربین داده می شود.

جم پور اضافه کرد: این حوزه، کاربردهای بسیار مهم و متنوعی دارد که از آن جمله می توان به کاربردهای نظارتی، کنترل کیفی در صنعت، کاربردهای پزشکی، هویت سنجی و تصدیق هویت، مدل سازی، کاربردهای کشاورزی و مواردی از این دست، اشاره کرد.

وی موضوعات مورد بحث در این کنفرانس را بینایی ماشین و پردازش تصویر، بازشناسی الگو و رفتار، تحلیل و پردازش تصاویر پزشکی، فشرده‌سازی تصویر، تصویر و ویدئوکاوی، ردیابی و تحلیل حرکت، بازشناسی و پردازش متن، هویت‌سنجی و تصدیق هویت، یادگیری عمیق در تحلیل تصویر و ویدئو، حاشیه نویسی برای تصویر، خلاصه‌سازی ویدئو و موارد مرتبط با آن اعلام کرد.

رییس انجمن علمی بینایی ماشین و پردازش تصویر افزود: در این رویداد چهار سخنران ویژه از کشورهای ایران، ایالات متحده، انگلستان و یونان به ایراد سخنرانی تخصصی می پردازند و دو کارگاه تخصصی با موضوعات تحلیل تصاویر پزشکی به وسیله یادگیری عمیق و الگوریتم های متاهیوریستیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس برای عموم رایگان است، این موضوع را فرصت بسیار خوبی برای علاقه مندان این حوزه و آشنا شدن با موضوعات مورد بحث در این کنفرانس اعلام کرد و گفت: مقالات طی دو روز در قالب شفاهی و پوستر ارائه می شود و مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در پایگاه مقالات IEEE (موسسه مهندسان برق و الکترونیک جهان) منتشر خواهد شد.

نقش هوش مصنوعی در جرم شناسی

عباس زراعت- رییس دانشگاه کاشان نیز در آیین افتتاحیه این کنفرانس، اظهار کرد: امروزه هوش مصنوعی و نقش آن در حیات بشر انکارناپذیر است و این رشته تحولی در زمینه های صنعتی، تکنولوژی و حتی علوم انسانی ایجاد کرده است.

وی افزود: نقش هوش مصنوعی در جرم شناسی نیز حائز اهمیت است و در دنیا دیگر روش های سنتی را در این حوزه به کار نمی برند و اختراعات در زمینه های جرم شناسی و پیشگیری از جرم در حال تحول است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این رشته مزایا و معایب خاص خود را دارد، تصریح کرد: این علم رابطه تنگاتنگی با حقوق دارد. در حال حاضر هوش مصنوعی ابزاری برای مبارزه با جرم و پیشگیری از آن است و انقلاب بزرگی در علوم مختلف به صورت خاص در جرم شناسی داشته است.

زراعت خاطرنشان کرد: دانشمندان دو حوزه می توانند با هم پیشرفت های خوبی برای پیشگیری از جرم داشته باشند.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر به میزبانی دانشگاه کاشان به مدت دو روز به صورت برخط درحال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha