• پنجشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020906131
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی:

توسعه مشاغل خانگی در گرو سرمایه است

توسعه مشاغل خانگی در گرو سرمایه است

ایسنا/اصفهان به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، نداشتن سرمایه یکی از نقاط ضعف افراد تازه وارد به این حوزه است، چرا که امروز کمتر کسی ریسک سرمایه گذاری دارد و به ندرت با اندک سرمایه خود را وارد بازار کار می کند.

شاهین رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی و بافتنی های قشقایی در حوزه مشاغل خانگی فعالیت داشتم.

وی درباره تاثیر قوانین و مقررات بر توسعه مشاغل خانگی، گفت: اگرچه برخی قوانین سختگیرانه است، اما باید توجه داشت که قوانین در تمام دنیا وجود دارد و معتقدم برای توسعه مشاغل خانگی بیشتر نیازمند سرمایه و نیروی کار هستیم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اعتقاد بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی، توجه به بازاریابی و فروش در اولویت است، تاکید کرد: یکی از چالش های پیش روی فعالان این حوزه مربوط به فروش محصولات تولیدی است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی می توان به حوزه های مختلف ورود کرد، افزود: یکی از بخش های دارای پتانسیل صنایع دستی، بافتنی های قشقایی همچون رومیزی، کیف و ... است که می توان با به روز کردن نقشه های این بافت ها، بازار خوبی برای فروش در جهت توسعه مشاغل خانگی ایجاد کرد.

رفیعی تصریح کرد: به طور قطع تولیدات مشاغل خانگی قابلیت فروش و صادرات به منطقه و حتی کشورهای اروپایی را دارند، چراکه برخی تولیدات مشاغل خانگی به خصوص در حوزه صنایع دستی حاکی از تاریخ و تمدن ایران و اصفهان است.

وی با اشاره به نقطه ضعف افرادی که می خواهند وارد حوزه مشاغل خانگی شده و در ادامه راه ناموفق می شوند، گفت: نداشتن سرمایه یکی از نقاط ضعف این دسته افراد است، چرا که امروز کمتر کسی ریسک سرمایه گذاری دارد و به ندرت با اندک سرمایه خود را وارد بازار کار می کند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی ادامه داد: البته بحث فروش در توسعه مشاغل خانگی موثر است و اگر تولیدات این حوزه به فروش برسد به طور قطع فردی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده، بیشتر به دنبال ارتقا فعالیت و کیفیت کار خود می رود.

وی در ادامه با اعتقاد بر اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به طور قطع می تواند موجب توسعه مشاغل این حوزه شود، توضیح داد: خوشبختانه اقدامات جهاد دانشگاهی در این بخش مناسب بوده و پیگیر و حامی امور است و با برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف به دنبال توسعه مشاغل خانگی در اصفهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha