• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400021107726

هواشناسی هشدار داد:

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواتشناسی خراسان رضوی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری در سطح استان تا پایان هفته هشدار داد.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص افزایش وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری در خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق غربی استان در جریان است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با تقویت سامانه ناپایدار به تناوب بر حجم و گستردگی بارش‌ها در سطح استان افزوده شود.

وی با بیان این‌که «بارش‌ها تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد یافت»، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر فردا، یکشنبه، بر حجم بارش‌ها افزوده شده و این وضعیت به طور متناوب تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه پیدا کند. مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد در هنگام فعالیت این سامانه بارشی بیش‌ترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع ریوش، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، سبزوار، بردسکن، بجستان، توابع تربت حیدریه، کاخک گناباد، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود همچنین شهرستان مشهد رخ دهد.

آهنگرزاده تصریح کرد: با توجه به ماهیت باران‌های بهاری، بارش‌ها به صورت رگباری و در نواحی مستعد همراه با رعدوبرق و تگرگ خواهد بود. بر این اساس وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها همچنین ایجاد روان‌آب و آبگرفتگی دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همراه با این سامانه، افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای به ویژه در ساعت بعدازظهر و در برخی نواحی استان به خصوص در نواحی بادخیز جنوب به وقوع خواهد پیوست. وزش باد در این نواحی شدید و بسیار شدید خواهد بود و انتظار می‌رود سرعت باد تا حدود 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت برسد. بر این اساس احتمال بروز خسارت به علت افزایش شدت وزش باد وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در این شرایط بر توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و....، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و عدم صعود به ارتفاعات تأکید می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha