• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400021308779
  • خبرنگار : 50187

معاون دادگستری اعلام کرد

2000 پرونده در استان کرمان از سوی مصلحین قرآنی منجر به سازش شده است

2000 پرونده در استان کرمان از سوی مصلحین قرآنی منجر به سازش شده است

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته بالغ بر 2000 پرونده در استان کرمان از سوی مصلحین و حکمین قرآنی منجر به صلح و سازش شده است.

"سید مهدی قویدل" در نشست انعقاد تفاهم نامه ما بین دادگستری کل استان کرمان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زمینه طرح مصلحین و حکمین قرآنی در مساجد سراسر استان اظهار کرد: طرح مصلحین و حکمین قرآنی از اواخر سال 97 از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مطرح و اجرایی شده تا براساس آن، در پرونده های دعاوی خانواده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی به منظور صلح و سازش  استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه حکمین و مصلحین قرآنی استان کرمان به صورت مستمر تحت آموزش قرار گرفته اند، افزود: تاکنون 5350 نفر به عنوان مصلح و حَکَم قرآنی در سطح استان کرمان آموزش دیده و فعال شده اند.

قویدل با اشاره به اینکه در سال گذشته تقسیم کار، شبکه سازی و بازآموزی مصلحین و حکمین قرآنی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بوده، عنوان کرد: در حال حاضر برای هر شهرستان یک مدیر پروژه تعریف شده و شیوه نامه مصلحین و اقداماتی که باید در دستور کار قرار می گرفت، برای مدیران این پروژه ارسال شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته  بالغ بر 2000 پرونده در استان کرمان از سوی مصلحین و حکمین قرآنی منجر به صلح و سازش شده است.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در حال حاضر در سطح شهرستان کرمان 60 نفر از مصلحین و حکمین قرآنی فعال هستند، تاکید کرد: بخش زیادی از این افراد دارای مدارک روانشناسی بوده و از اساتید دانشگاهی و حوزوی هستند .

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش و مردمی بودن این موضوع از اهداف اصلی طرح مصلحین و حکمین قرآنی به شمار می رود، گفت: در راستای اجرای این طرح به شکلی اقدام می شود تا در مسیری خارج از بروکراسی های اداری، زمینه های صلح و سازش بین طرفین ایجاد شود که استفاده از مساجد، هیات امنا و نهادهای مردمی در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قویدل ارائه مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج را از دیگر اقدامات مدنظر درطرح مصلحین و حکمین قرآنی برشمرد و گفت: بخش عمده ای از مصلحین و حکمین قرآنی استان کرمان به عنوان دیده بان پیشگیری در سامانه سجام نیز ثبت نام کرده اند که هم افزایی این دو بخش تاثیرات بسیار زیادی در پیشگیری از جرایم و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha