• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400021811710
  • خبرنگار : 50300

رئیس دانشگاه عنوان کرد:

اجرای ۱۶ طرح پژوهشی داخلی و خارجی توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

اجرای ۱۶ طرح پژوهشی داخلی و خارجی توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ضمن تشریح فعالیت‌های دانشگاه، با بیان این‌که تعداد ۱۶ طرح پژوهشی در سال گذشته در دانشگاه انجام شد، گفت:‌ در این میان نیز یک طرح پژوهشی خارجی وجود دارد.

منصور زراء‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین دستاوردهای دانشگاه از سال‌های گذشته تا امروز، اظهارکرد: در بخش آموزشی، در مجموع ۲ هزار و ۵۳۰ دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲ هزار و هشت دانشجو در مقطع کارشناسی، ۴۳۶ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۸۶ دانشجو نیز در مقطع دکتری و در ۴۱ رشته تحصیل می‌کنند. از این تعداد ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی، ۲۲ رشته در مقطع ارشد و شش رشته نیز در مقطع دکتری فعال هستند. در کنار کادر اداری دانشگاه، تعداد ۷۸ عضو هیات علمی هم در دانشگاه مشغول به تدریس و پژوهش هستند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و ورود فعالیت‌های آموزشی به فاز مجازی‏‏، دانشگاه با فراهم آوردن سامانه آموزش مجازی و آموزش کارکنان، تطابق قابل قبولی با شرایط پیش آمده نشان داد و هیچ وقفه‌ای در مقوله آموزش و برگزاری آزمون‌ها رخ نداد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی، گفت: با توجه به اهمیت توسعه فیزیکی و ساختاری دانشگاه به منظور افزایش ظرفیت جذب دانشجو، در سال ۹۹ نیز توسعه عمرانی دانشگاه با جدیت دنبال شد. در این راستا، فاز توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با متراژ ۵۲۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید و تکمیل شد. همچنین پروژه‌هایی از قبیل فاز توسعه‌ای سلف سرویس دانشگاه و فاز توسعه‌ای کتابخانه مرکزی دانشگاه با متراژی به ترتیب ۸۵۰ و ۴۰۰۰ متر مربع نیز در حال انجام است.

زراء‌نژاد ادامه داد: ارتقای سطح کیفی خوابگاه‌های دانشجویی، محوطه‌سازی و زیباسازی سراهای دانشجویی نیز به صورت جدی پیگیری شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه، افزود: در رابطه با فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه، تعداد ۲۳۷ مقاله پژوهشی منتشر شد که از این بین، ۹۷ مقاله در مجلات بین‌المللی، ۸۶ مقاله در مجلات ISC و ۵۴ مقاله نیز در همایش‌های داخلی و خارجی به انتشار درآمده است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که تعداد ۱۶ طرح پژوهشی در سال ۹۹ در دانشگاه انجام شد که در این میان، یک طرح پژوهشی خارجی نیز وجود دارد، گفت: افزون براین، سه طرح پژوهشی دانش‌بنیان در دانشگاه اجرا شد. در سال ۹۹ نیز تعداد ۴۰ کارگاه آموزشی پژوهشی در دانشگاه برگزار شد و در نهایت، دانشگاه مجری یک کنفرانس ملی هم بود.

وی همچنین با بیان این‌که شیوع بیماری کرونا باعث نشد که فعالیت‌های حوزه دانشجویی با وقفه مواجه شود، تصریح کرد: در سال گذشته، تعداد ۴۸۴ وام دانشجویی به دانشجویان متقاضی اعطاء شد. در حوزه تغذیه نیز در طرح ملی ارتقای آشپزخانه‌ها، خرید تجهیزات سلف سرویس و... صورت گرفت. در خوابگاه‌های دانشجویی هم اقدامات قابل توجهی نظیر نوسازی تاسیساتی و سیستم فاضلاب و تهویه چهار خوابگاه دانشجویی، ارتقای یک خوابگاه از رتبه ۲ به رتبه یک و ارتقای سه خوابگاه از رتبه چهار به رتبه سه، فضاسازی و محوطه‌سازی دو بلوک خوابگاهی با استفاده از نیروهای داخلی و بدون برون‌سپاری و در نهایت، ارتقای سطح فضای سبز مجتمع‌های خوابگاهی خواهران و برادران با استفاده از نیروها و امکانات درون دانشگاهی انجام شد.

زراء‌نژاد با اشاره به وجود نگرانی‌هایی در رابطه با حفظ سطح کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با توجه به شیوع کرونا، گفت: با برنامه‌ریزی مدون در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت کانون فرهنگی- هنری، انجمن‌های علمی و سه تشکل دانشجویی سیاسی، عملکرد قابل قبولی در این حوزه وجود داشت.

وی ادامه داد: تعداد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده در سال ۹۹ به ۳۷۷ برنامه ثبت شده در درگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید که از این بین، ۳۱۲ برنامه داخلی و ۶۵ برنامه فرادانشگاهی (ملی و منطقه‌ای) بودند. با وجود تعطیلی فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها اما شاهد افزایش تعداد انجمن‌های علمی و نشریات فعال دانشجویی در شرایط کرونایی بودیم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که در سال ۹۹ شاهد برگزاری برنامه‌های ملی نظیر نمایشگاه ملی جهش تولید دانشجویی با مشارکت ۶۷ دانشگاه بودیم که دانشگاه ما به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه منتحب کشور در بازارچه تولیدات دانشجویی انتخاب شد، ادامه داد: دانشگاه در سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را به دست آورد. رتبه برگزیده در هشتمین جشنواره ملی رویش، رتبه اول در جشنواره فرهنگی ادبی دانشگاهیان کل کشور در بخش فیلم کوتاه نیز از دیگر رتبه های کسب شده هستند.

وی در ادامه نیز گفت: عملکرد فرهنگی دانشگاه در بعد منطقه‌ای قابل قبول بوده که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه برتر در همایش منطقه‌ای کانون‌های همیاران سلامت و روان، برگزاری جشنواره مجازی ایثارگران سلامت، برگزاری یادواره منطقه‌ای ذوالفقار، مسابقه منطقه‌ای طرح تفسیر عشق (ویژه قرآن و عترت)، جشنواره منطقه‌ای ققنوس (بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه)، جشنواره آوای ماندگار (ویژه دهه فجر) اشاره کرد. در بخش مهارت آموزی دانشجویان نیز، معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی- هنری و انجمن‌های علمی، موفق به برگزاری بیش از ۴۰ دوره  مهارت افزایی و کارآفرینی شد.

زراء‌نژاد در پایان عنوان کرد: در نهایت به توجه به لزوم نقش آفرینی دانشگاه در جامعه، دبیری کارگروه دانشگاهی و دانشجویی شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمشهر به دانشگاه محول گردید و معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز مسئولیت انجام طرح آسیب‌شناسی اجتماعی و فرهنگی شهرستان خرمشهر را عهده‌دار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha