• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400021811922
  • خبرنگار : 50130

اولین همایش ملی"مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان" در دانشگاه کردستان برگزار می شود

اولین همایش ملی"مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان" در دانشگاه کردستان برگزار می شود

ایسنا/کردستان استادیار مدیریت صنعتی دانشگاه کردستان گفت: اولین همایش ملی"مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان" در روزهای ۱۵-۱۶ تیر ماه سال جاری، در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

دکتر فرهاد وفایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه ای از بی ثباتی های اقتصادی_سیاسی و بین المللی طی سال های اخیر تا آن حد فضای اقتصادی و کسب و کاری کشور را تحت تاثیر قرار داد که نه تنها به آنچه که در سند چشم انداز ۲۰ ساله (افق ایران ۱۴۰۴) تعیین شده بود دست پیدا نکردیم، بلکه شاخص های اقتصادی بیش از هر زمانی نگران کننده شده است.

وی، رشد اقتصادی ۷_   درصد،  نرخ بیکاری ۳۵ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ... را تنها بخشی از وضعیت نگران کننده کشور ذکر کرد و افزود: در همین حین طی دو سال اخیر شیوع اپیدمی ویروس کرونا  تمامی کسب و کارها را نیز با موقعیتی شبه بحرانی مواجه ساخت که نتیجه آن تعدیل نیروی انسانی، کاهش شدید میزان فروش، از دست دادن سهم از بازار بخشی از تجربیات مشترک کسب و کارهای کشور در زمان اپیدمی کرونا بوده است.

به گفته دبیر اجرایی همایش، باتوجه به آنچه که در سالیان اخیر در سطح داخلی و بین المللی تجربه شد به نظر می رسد جهان در حال  تجربه کردن تحولات و پدیده های نوظهور است؛ این تحولات در سطح بسیار گسترده ای شرایط بحران و عدم اطمینان را بر اقتصادهای ملی و کسب و کارها  تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: امید است این همایش با همراهی اساتید به نام کشور و حمایت بسیاری از مراکز علمی، تصمیم ساز و  صنعتی کشور در ۱۵_۱۶ تیر ۱۴۰۰  با تحلیل این شرایط نو پدید و  ارایه راهکارهایی برای عبور و سازگاری با این وضعیت در دانشگاه کردستان، راهکارهای نوینی برای جامعه صنعت ارائه کند.

دکتر رضاشافعی، دانشیار گروه مدیریت دانشگاه کردستان و دبیر علمی همایش مذکور نیز ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش بتواند به شناسایی خلاهای علمی و پژوهشی در زمینه بحران های فعلی و آتی کمک کند.

 وی معتقد است که نبود اطلاعات لازم و غافلگیری در شرایط بحرانی فعلی، اندک رمق شرکتها و بخش های اقتصادی در کشور را به شماره انداخته است، لذا ارائه یافته های سخنرانان و محققان این همایش، در تقویت فضای کسب و کارها و افزایش تاب آوری آنها مفید واقع می شود.

شافعی یادآور شد: در این راستا از پژوهشگران و مدیران واحدهای تولیدی درخواست می شود تا با ارسال یافته ها و تجربیات زیسته خود، به غنای همایش یاری رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha