• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400022013402
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

ضرورت تدوین برنامه‌های جهشی در بخش کشاورزی

ضرورت تدوین برنامه‌های جهشی در بخش کشاورزی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تدوین برنامه‌های جهشی در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم در تولیدات کشاورزی استان ارزش افزوده ایجاد کرده، میزان تولید را در واحد سطح افزایش دهیم و محصولات را به لحاظ کیفی ارتقاء بخشیم، لازم است برنامه ریزی تخصصی، فنی و علمی متناسب با آن را داشته باشیم.

حمید ملانوری، روز گذشته 19 اردیبهشت در جلسه شورای کشاورزی استان اظهار کرد: بخش کشاورزی، یکی از محورها و پیشران های مهم اقتصادی استان است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که حدود ۸۵ هزار نفر از جمعیت استان را بهره برداران بخش کشاورزی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ۳۰ درصد اقتصاد استان وابسته به این بخش است و ۱۰ درصد اشتغال مستقیم خراسان جنوبی نیز به کشاورزی مرتبط است.

استاندار به کم بارش بودن خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن منابع آبی، استان را باید در بخش های آب کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات مدیریت کرد.

ملانوری، هم افزایی مثبت بین دستگاهی را به عنوان رمزجهش در همه شاخصه‌های استان از جمله کشاورزی نام  برد و اظهار کرد: برای اینکه در بخش کشاورزی شاهد در جهش تولید باشیم، باید تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها را ارتقاء بخشیم.

وی با اشاره به زیر ساخت های مناسب ایجاد شده در استان در سال‌های گذشته تصریح کرد: استانداری باید به عنوان نماینده عالی دولت، با برگزاری جلسات منظم شوراها، کارگروه‌ها و...  و در قالب برنامه ریزی‌ها و کار ستادی از همه ظرفیت‌های موجود در راستای پیشرفت متوازن و پایدار استان بهره ببرد.

استاندار یادآور شد: برای آنکه بتوانیم در تولیدات کشاورزی استان ارزش افزوده ایجاد کرده، میزان تولید را در واحد سطح افزایش دهیم و محصولات را به لحاظ کیفی ارتقاء بخشیم، لازم است برنامه ریزی تخصصی، فنی و علمی متناسب با آن را داشته باشیم.

ملانوری به ظرفیت‌های موجود استان اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهای وابسته به حوزه کشاورزی نظیر؛ سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید در قالب هم افزایی و تعامل، نسبت به آموزش در بخش کشاورزی و ترویج یافته‌های علمی تلاش کنند.

وی افزود: با ترویج و آموزش شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت، می‌توانیم محصولات استان را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء بخشیم.

به گفته وی؛ ما می توانیم بر اساس برنامه‌ای منسجم، با همین وضعیت فعلی، ضمن مدیریت منابع آبی تولیدات را افزایش دهیم.

استاندار به ظرفیت شوراها بر اساس قانون اشاره کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از آنجا که محور فعالیت‌های روستا و مورد وثوق مردم هستند، می توانند به بخش  کشاورزی  کمک کنند.

ملانوری اولویت بندی  در بخش کشاورزی را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: اهداف باید در بخش کشاورزی تعیین شوند، امکانات برای رسیدن به آن‌ها بسیج شوند و در قالب برنامه‌های استانی منسجم، نه برنامه‌های جزیره‌ای دستگاه‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت هایمان در بخش کشاورزی باید جهشی باشد، چراکه فرصتی برای از دست دادن نداریم، خاطرشنان کرد: اساسی ترین اقدام در این راستا، جایگزین کردن شیوه‌های مدرن با شیوه‌های سنتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha