• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400022115025
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون استانداری کرمانشاه:

دولت در برابر تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه آمریکا تسلیم نشد

دولت در برابر تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه آمریکا تسلیم نشد

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: دولت آمریکا با وجود به کارگرفتن همه فشارها و تحریم‌های همه جانبه و بی سابقه بسیار شدید اقتصادی، نتوانست دولت روحانی را وادار به تسلیم کند و این عملکرد بسیار افتخارآمیز است. 

افشین کریمی در نشست هم اندیشی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ که با حضور صاحب نظران جامعه دانشگاهی و دانش آموزی و اعضای ستاد انتخابات استان برگزار شد، اظهار داشت: محور جامعه دانشگاهی، دانش است و در این حوزه نقد و پاسخگویی به نقد از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

وی افزود: از جامعه دانشگاهی انتظار می‌رود که در این شرایط به اقناع جامعه برای مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات کمک کنند. 

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: چهره های علمی و دانشگاهی که به نقد صریح همراه ارائه راهکار می‌پردازند، بسیار دلسوزتر از آن کسانی هستند که بر اساس وزش باد، مواضع خود را تنظیم می کنند و برایشان تفاوتی نمی کند که چه کسی حاکم باشد.

وی یادآور شد: هر کسی اعتقاد بیشتری به نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا دارد، امروز دغدغه‌مندتر و پرسشگرتر و البته منصفانه تر به دنبال ارائه راه حل است. 

کریمی با انتقاد از وضعیت انفعالی تشکل‌های دانشجویی در برخی دانشگاه‌ها افزود: اگر امروز در دانشگاهی تشکل های دانشجویی فعال نیستند و یا کرسی‌های آزاد اندیشی راه نیفتاده است، در گام اول مدیران آن مجموعه باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه حرف های کلیشه ای مشکلات جامعه را حل نمی کند، تاکید کرد: دانشگاه به عنوان یک مجموعه علمی به دنبال مسئله شناسی و بیان دردها و ارائه راهکار باشد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم نقد منصانه دولت اظهار داشت: باید وزن هر حوزه از جمله دولت و دیگر مجموعه ها را در مشکلات فعلی مشخص کنیم.

وی گفت: تحریم های گسترده دولت آمریکا می‌توانست هر دولتی را از پا دربیاورد، ولی این دولت در بدترین شرایط، با بیشترین مسئولیت و کمترین اختیار طی این مدت توانسته روی پای خود بایستد و در برابر مشکلات مقاومت کند.

کریمی با بیان اینکه دولت اول آقای روحانی پایین ترین نرخ تورم را در تاریخ انقلاب کسب کرد، گفت: همچنین امروز از برجام به عنوان یک دستاورد در جامعه دانشگاهی و حوزه روابط بین الملل یاد و به آن افتخار می کنند و با همین برجام بود که ترامپ را سر جایش نشاندیم و از این بحران سربلند بیرون آمدیم.

وی گفت: اکنون نیز همزمان با پیشرفت‌های مذاکرات برجام،  دلار با کاهش چند هزار تومانی روبرو شده و مردم به آینده بهتر امیدوار شده اند.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات متعلق به یک فرد و جناح و گروه خاصی نیست، عنوان کرد: امروز جامعه باید به این برآیند برسد که هرگونه تحول مثبت در حوزه معیشت و کار و آینده بهتر را از طریق صندوق رای دنبال کند و یقینا خروجی صندوق رای می تواند تحول آفرین باشد. 

وی عنوان کرد: امیدواریم شرایطی بوجود آید تا کسانی که معتقد به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب هستند بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته باشند و در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده تنوع لازم برای سلیقه های مختلف وجود داشته باشد تا سطح مشارکت افزایش یابد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha