• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400030100163
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

برگزاری جشنواره "ایده" در منطقه آزاد ارس

برگزاری جشنواره "ایده" در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی جشنواره ایده با هدف شناسایی و حمایت ایده‌های نوآورانه و فناورانه و کمک به ایجاد کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

این جشنواره در محورهای کشاورزی نوین و فناوری‌های گلخانه‌ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، تجهیزات پزشکی، طراحی و تولید تجهیزات، قطعات و مواد مورد نیاز صنایع، اصلاح فرایند تولید و افزایش بهره وری، دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه درمان، محصولات پیشرفته مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، بازاریابی و خدمات تجاری سازی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر برگزار می‌شود.

ایده‌های پذیرش شده در جشنواره با استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور ارس از مزایای ارائه تسهیلات مالی حمایتی، تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس، تخصیص دفتر کار رایگان، تخفیف در هزینه اجاره سوله‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی و مزایای قانونی فعالیت در مناطق آزاد و خدمات مشاوره و پشتیبانی برخوردار خواهند شد.

اساتید، پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان صنایع، کارآفرینان و صاحبان ایده‌های نو می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ به آدرس http://eastp.ir/Event مراجعه کنند.

بر این اساس ذکایی مدیر مرکز رشد ارس با تاکید بر این‌که ایده‌های ارائه شده علاوه بر نوآور بودن باید از قابلیت تبدیل به کسب و کار و ارائه محصول به بازار برخوردار باشند، افزود: ایده‌های ارسالی پس از داوری توسط اساتید دانشگاهی و متخصصان هر حوزه، در صورت دارا بودن ویژگی‌های لازم مورد پذیرش قرار خواهند گرفت و می‌توانند با استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور ارس از مزایای قانونی در نظر گرفته شده برای این حوزه بهره مند شوند.

وی ایجاد انگیزه و حمایت از پیدایش و ارائه ایده‌های خلاق و بالفعل کردن نتایج حاصل از مطالعات و پژوهش‌ها به منظور تقویت ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنایع، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و آشنایی جامعه با مراکز رشد و خدمات ارائه شده در این مراکز برای نوآوران و کارآفرینان را اصلی ترین اهداف برگزاری جشنواره اید عنوان کرد.

مرکز رشد واحدهای فناور ارس وابسته به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال ۹۵ با هدف حمایت از ایده‌های نو آغاز به کار کرده و اکنون ۴۷ شرکت فناور در این مرکز مستقر هست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha