• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400030806052
  • خبرنگار : 50444

مجتمع صنعتی اسفراین در شرف واگذاری به بخش خصوصی

مجتمع صنعتی اسفراین در شرف واگذاری به بخش خصوصی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین از انجام اقدامات برای واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی خبر داد.

 علی ملک در نشست خبری اظهار کرد: ارزش مجتمع صنعتی اسفراین ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده و آگهی اول آن در حال تعیین تکلیف است تا به مشتری که اهلیت داشته باشد واگذار شود.

وی در ادامه درباره اقدامات این مجتمع برای مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی گفت: ۹۰ درصد از موجودی، گردش‌های مالی و حساب‌های مجتمع صنعتی اسفراین در بانک‌های شهرستان اسفراین و استان خراسان شمالی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: گردش مالی مجتمع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در ماه است که ۹۸ درصد آن در استان خراسان شمالی گردش دارد.

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین عنوان کرد: مرکز آموزشی این مجتمع در خدمت هنرجویان شهرستان اسفراین است و اقداماتی نظیر آموزش‌های برش سی ان سی، تراشکاری و غیره را به صورت رایگان به جوانان شهرستان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: این مجتمع به عنوان بزرگترین صنعت شهرستان اسفراین به دنبال تعامل با سایر مراکز تولیدی است و در این راستا مسابقه صنایع دستی مشترک مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین را بین خانواده‌های این دو مجتمع برگزار کرده و نمایشگاه آن نیز به زودی برپا می‌شود.

ملکی افزود: این مجتمع همچنین از پسربچه‌ای که در تماس با اورژانس جان مادرش را نجات داد و در رسانه‌های کشور نیز منتشر شد، تقدیر کرد و نشان درجه یک قهرمانی را برای نخستین بار در کشور به یکی از شهروندان اهدا کرد.

ساخت منزل مسکونی و مدرسه ۳ کلاسه

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین همچنین در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر احداث مدرسه سه کلاسه در یکی از روستاهای مناطق محروم این شهرستان گفت: از محل اعتبارات اجرای مسئولیت اجتماعی خود طی امسال مشارکت در ساخت یک واحد منزل مسکونی فردی نیازمند را تقبل کرده‌ایم و در سال آینده نیز بنا به درخواست شما، مدرسه سه کلاسه در یکی از روستاهای نقاط محروم شهرستان اسفراین احداث خواهیم کرد.

 وی به رکوردهای شکسته شده در این مجتمع اشاره کرد و گفت: در اسفندماه سال گذشته رکورد تولیدات از بدو تأسیس تا پایان سال شکست و طی آن تولیدات ما به ۱۰ هزار تن رسید.

ملکی به ایجاد سیستم یکپارچه و جامع ERP اشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر دنیا اقدامات خود را بر پایه سیستم یکپارچه erp انجام می‌دهند که این اقدام در کوتاه‌ترین زمان خود دست‌کم دو الی سه سال زمان می‌برد اما ما توانستیم طی سه ماه آن را انجام دهیم تا روند پیشرفت خود را تسریع کنیم.

مشکل برق

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با اشاره به مشکلات این مجتمع نیز گفت: در حال حاضر فقط یک مشکل داریم و آن برق است.

وی خاطرنشان کرد: قطع شدن برق برای این مجتمع خسارت‌های بسیاری به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های وارده به تجهیزات، سبب توقف تولید قطعات زیربنایی و نیازهای اولیه صنایع کشور می‌شود.

ملکی با بیان اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس همکاری بسیار خوبی با مجتمع دارند گفت: از مسئولان استانی و کشوری درخواست داریم به صورت جدی پیگیر این مشکل باشند تا مجتمع صنعتی اسفراین با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha