• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400031108606

علوی: مرور تاریخ در ترسیم آینده فرزندان جامعه موثر است

علوی: مرور تاریخ در ترسیم آینده فرزندان جامعه موثر است

ایسنا/گلستان وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه هویت یک جامعه به کارکردی که از آن به تاریخ یاد می‌شود، مرتبط است، گفت: مرور تاریخ یک جامعه، در ترسیم آینده برای فرزندان آن جامعه موثر است.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی بر پایه اسناد ساواک در گرگان اظهار کرد: رسالت ساواک این بود که از پیروزی مبارزات جلوگیری کند و آن را به ناکامی بکشاند و در این راستا از هیچ تلاشی برای قطع دسترسی مردم به بیانیه‌های امام و دیدگاه‌های نهضت فروگذار نکرد.

وی افزود: اسناد ساواک بخشی از تاریخ مبارزه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و در آن اسامی بزرگان و دانشمندانی که در انقلاب حضور یافته و در پیروزی آن نقش داشتند، آمده است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: تاکنون در ۴ استان مجموعه کتب‌های انقلاب بر اساس اسناد ساواک رونمایی شده و در گلستان این مجموعه ۵ جلدی را امروز در این مراسم رونمایی می‌کنیم.

علوی خاطرنشان کرد: انتقال حقایق در طول تاریخ انقلاب اسلامی، امری ضروری برای آگاهی بخشی به نسل آینده نسبت به ستم‌ستیزی‌ مردم ایران در طول دوران طاغوت و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع وجود اقوام مختلف در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود فرهنگ و سنت متفاوت در جامعه ما، نیاز است که سرنوشت‌های اقوام مختلف موردبررسی و تفحص قرار بگیرد زیرا مطالعه در تاریخ، ریل‌گذاری هویت آینده جامعه را شکل می دهد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن، ستم‌ستیزی یک تکلیف جمعی بوده و از وظایف جامعه اسلامی است که بر اساس آن انسان به دلیل داشتن اراده می‌تواند با ظلم مبارزه کند.

علوی در ادامه خاطرنشان کرد: گلستان در طول تاریخ، استان زرخیز فکری بوده که بخشی از کارنامه آن با مبارزه با طاغوت همراه بوده و در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی از این استان چهره‌های علمی بزرگی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حضور بزرگان علما و روحانیت بر فرهیختگی و ادب قاطبه مردم گلستان و اقوام مختلف این استان افزوده است، گفت: در همه دوره‌های تاریخی چهره‌های برجسته علمی از این سرزمین برخاستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha