• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031209656
  • خبرنگار : 50204

یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت، اقتصاد سالم است

یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت، اقتصاد سالم است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در صورتی که اقتصاد کشور ریل گذاری صحیحی نداشته باشد همه چیز آسیب خواهد دید چراکه اقتصاد اساس حرکت جامعه اسلامی است، اقتصاد سالم پیشرفت و تعالی را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه ۱۲ خرداد در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: امام راحل آرمان های اسلامی را احیا کرد و امروز سفره با برکت امام(ره) سبب سربلندی و عزت شده است، آرمان بزرگ امام راحل تحقق استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و او در کنار این آرمان ها به جمهوریت معنا بخشید.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی، کامل ترین و جامع ترین قانون برای پیشرفت است که باید در چارچوب قانونی به اجرا درآید و لازمه اجرای آن همت پولادین و عزم ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: لازمه استفاده صحیح از بیت المال و کار درست در دستگاه‌های اجرایی مدیریت بهینه اموال و کار علمی درست است، امروز نباید محدودیت ها به تولید آسیب وارد کند چراکه حیات کشور وابسته به تولید و رونق تولید است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: مصرف بیش از هزار و ۱۰۰ مگاواتی برق در استان مرکزی باید به طور صحیح مدیریت شود چراکه تنها ۸۵۰ مگاوات برق در اختیار استان است و همه باید مدیریت صحیح و صرفه جویی را در مصرف آن انجام دهند تا دچار مشکل نشویم و از این پیک مصرفی عبور کنیم.

وی اضافه کرد: جلوگیری از فعالیت ماینرها تا پایان شهریور ماه باید در دستور کار باشد، پس از گذشت این پیک مصرفی فعالیت قانونی این ماینرها منعی ندارد، اما در شرایط کنونی با هرگونه فعالیت ماینرها باید برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یکی از مهمترین و ارزشمندترین مولفه های قدرت را اقتصاد سالم عنوان کرد و گفت: در صورتی که اقتصاد کشور ریل گذاری صحیحی نداشته باشد همه چیز آسیب خواهد دید چراکه اقتصاد اساس حرکت جامعه اسلامی است، اقتصاد سالم پیشرفت و تعالی را به دنبال خواهد داشت. بدون اقتصاد، فرهنگ هم معنایی ندارد.

دری نجف آبادی تصریح کرد: خصوصی سازی غلط در گذشته آسیب های زیادی را به حوزه تولید در کشور وارد کرده و مانع احیای تولید شده است، بی برنامگی در برخی خصوصی سازی های گذشته تنها ضرر و بدهی برای کشور به همراه داشته است. در صورتی که اصل۴۴ به درستی اجرایی می‌شد می‌توانستیم شاهد انقلابی بزرگ در حوزه اقتصاد باشیم.

وی ادامه داد: نقدینگی از جمله مهمترین مشکلات کشور است که کاندیداها باید در خصوص رفع این مشکل برنامه داشته باشند، نرخ رشد سرمایه گذاری و نقدینگی در کشور باید مثبت باشد.

دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دارای ظرفیت های خوب و فراوانی است که بکارگیری آنها نیازمند یک عزم راسخ و ملی است و در این صورت قطعا ایران به یک قدرت اقتصادی تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: متاسفانه اسراف در برخی کالاها از جمله گندم در کشور بالاست که همین مصرف می رویه در آینده سبب کمبود و ایجاد نارضایتی خواهد شد و اقتصاد را نابود خواهد کرد. از منابع و ظرفیت های کشور باید به درستی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha