• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400032215988
  • خبرنگار : 50159

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری:

رویکرد «دولت سلام» اصلاح روش اداره کشور است

رویکرد «دولت سلام» اصلاح روش اداره کشور است

ایسنا/زنجان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رویکرد دولت سلام، اصلاح روش اداره کشور است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با مردم استان زنجان که عصر امروز (۲۲ خردادماه) از شبکه استانی اشراق پخش شد، با بیان اینکه شرایط کرونایی در کشور اجازه نداد که این کاندیدا بتواند از نزدیک با مردم این استان دیدار و گفت‌وگو داشته باشد، افزود: ما به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری وظیفه داریم از نزدیک با مردم ایران اسلامی دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا در فرصت باقی‌مانده بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دیدار با مردم استان زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محقق شود، تصریح کرد: زنجان استانی است با جمعیت از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و بی‌شک، آنچه که می‌توان در خصوص مردمان این دیار به صراحت گفت، دین‌داری و دوست‌دار اهل‌بیت (ع) بودن آن‌ها است که این خصیصه شهرت جهانی دارد.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه مشکلات مردمانی که در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک زندگی می‌کنند به واسطه اینکه خود متولد یکی از همین شهرهای کوچک و کم‌برخوردار است، درک می‌کند، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مردم این شهرها که همواره از نزدیک لمس می‌کردم، کمبود امکانات بهداشتی بود و همین امر باعث می‌شد تا بیماران با تحمل مشکلات زیاد به مرکز استان انتقال داده شوند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای امروز این است که باید به گونه‌ای وارد عرصه کار و تلاش شویم که هر ایرانی انگیزه ماندگاری در موطن خود را داشته باشد، اظهار کرد: برای اینکه این مهم محقق شود، معتقدیم دولت‌ها نباید امکانات مختلف را در مرکز شهرها متمرکز کنند. متاسفانه امروز شاهد این مشکل در کشور به واسطه تمرکز همه امکانات در تهران و برخی از کلان‌شهرها هستیم که این موضوع باید اصلاح شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با یادآوری اینکه امروز تهران به عنوان پایتخت سیاسی، فرهنگی، هنری و ... بوده و این شرایط به گونه‌ای است که حتی برخی از کلان‌شهرها نیز از این حیث در درجه ۲ نیز قرار ندارند، بیان کرد: همین مسئله باعث شده است تا برخی از شهرها خالی از سکنه شود، به همین خاطر «دولت سلام» که دولت جوانی است، به دنبال آن است که این چرخه را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سلام، افراد متدینی که سال‌ها کار و تلاش کرده‌اند، روی کار خواهند آمد و این خود یعنی ما به دنبال حل مشکلات اساسی کشور با این رویکرد هستیم، عنوان کرد: برنامه‌های دولت سلام بر این اساس استوار است که امروز ما به دنبال تغییر روندها و رویکردها هستیم. همچنین تلاش خواهیم کرد تغییر سیر امکانات به مرکز کشور تحقق یابد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و مزایای مختلف استان زنجان، یادآور شد: استان زنجان در مرکزیت شمال‌غرب کشور قرار گرفته و با بسیاری از استان‌ها هم‌مرز بوده و از این دیدار به عنوان دیار خط‌شکنان یاد می‌شود. زنجانی‌ها در طول هشت سال دفاع‌مقدس نقش تاثیرگذاری داشته و عرفای بزرگی از این استان پا به عرصه وجود گداشته‌اند.

وی با بیان اینکه چند سالی است با جوانان اندیشمند و باتجربه، بعد از بیانیه گام دوم انقلاب، کارهای جدی را انجام داده‌ایم، گفت: مشکل امروز ما مسئله آمد و رفت مسئولان نیست، بلکه مسئله اصلی، روش اداره کشور و نوع حکمرانی و نوع نگاه به مردم در اداره کشور است. چه بسا بعد از اتمام انتخابات، کل اختیارات به مدیرانی که بر سر کار آمده‌اند سپرده شده و این مدیران نیز هر تصمیمی که بخواهند، می‌گیرند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تاکید بر اینکه سعی کرده‌ایم روش اداره کشور را بازبینی کرده و مدل حکمرانی جدیدی را ایجاد کنیم تا امور به خود مردم واگذار شود، افزود: سئوال این است آیا مردم استان، مسائل استان خود را بهتر درک می‌کنند یا مسئولی که در مرکز کشور حضور دارد. این در حالی است که در طراحی دولت سلام همه شهرستان‌ها به پایتخت تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تبدیل همه شهرستان‌ها به پایتحت، دولت اختیارات اجرایی خود را به فرمانداران تفویض داده و فرمانداران را نیز نسبت به مردم پاسخ‌گو خواهیم کرد، ادامه داد: در دولت سلام، مسئولان استان به پیشنهاد نخبگان استان معرفی شده و اگر یک‌سوم مردم از عملکرد مسئولی اعلام نارضایتی کنند، آن مسئول عزل خواهد شد، بنابراین اصلی‌ترین وظیفه مسئولان این است که رضایت مردم را جلب کرده و این موضوع از طریق سامانه مخصوص انجام خواهد شد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در زنجان وجود دارد، تصریح کرد: محدودیت‌هایی برای مردم شهرستان‌های مختلف استان زنجان در حوزه کشاورزی ایجاد شده است که باید مدیریت شود، این در حالی است که خود شهر زنجان مشکل آب دارد، هر چند سیستم فاضلاب تا حدی اجرا شده که امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا شود.

وی با یادآوری اینکه سدهای بزرگی در استان زنجان است اما منابع آبی آن به درستی مدیریت نشده و استان زنجان مستعد سیل‌خیزی است که باید مرتفع شود، اظهار کرد: معادن زیادی در ابهر وجود دارد که باید توسعه یابد. خدابنده نیز دارای دشت‌های وسیعی است که گندم زیادی در این منطقه به صورت دیم تولید می‌شود اما مهاجرت در این شهرستان نیز زیاد است.

این فعال سیاسی، خرم‌دره را مستعد جنگل‌کاری دانست و در خصوص شهرستان طارم نیز عنوان کرد: شهرستان طارم می‌تواند در صنعت چوب و گردشگری رونق یابد. ماه‌نشان نیز شهرستانی است که دارای باارزش‌ترین صنایع معدنی است، به گونه‌ای که ۳۳ نوع ماده معدنی در این شهرستان وجود دارد. ایجرود نیز جزو شهرستان‌هایی است که جاذبه گردشگری داشته اما در اولویت استان نبوده است.

وی از سلطانیه به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم استان در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: زیرساخت خوبی در حوزه گردشگری در این شهرستان وجود دارد. بخشی از دوران تمدنی ایران در شهرستان سلطانیه است اما متاسفانه از این میراث ‌فرهنگی بزرگ به خوبی مراقبت نشده و نیاز به سرمایه‌گذاری جدی است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه استان زنجان در مسیر شبکه ریلی است، خاطرنشان کرد: با این وجود، تراکم راه‌های ریلی استان کم است و تنها یک مسیر دارد که آن هم به صورت یک خطه است، بنابراین زیرساخت‌های ریلی باید تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha