• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400032316304
  • خبرنگار : 50165

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

۷.۵ درصد جمعیت فعال استان زنجان بیکار هستند

۷.۵ درصد جمعیت فعال استان زنجان بیکار هستند

ایسنا/زنجان معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۷.۵ درصد جمعیت فعال استان بیکار هستند.

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت نیروی کار استان، اظهار کرد: استان زنجان یک میلیون و ۱۰۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۵۹ هزار نفر آن را مردان و ۵۴۸ هزار نفر را نیز زنان تشکیل می‌دهند که ۸۳۰ هزار نفر آن ۱۵ ساله و بیشتر و در سن کار هستند.

وی افزود: بیش از ۳۶۹ هزار نفر که ۴۵.۵ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان را تشکیل می‌دهد، جمعیت فعال و بیش از ۴۶۰ هزار نفر شامل ۵۴.۵ درصد این افراد جمعیت غیرفعال هستند. همچنین ۷.۵ درصد جمعیت فعال استان بیکارند که ۸۲.۳ درصد آنان را زنان و ۷.۹ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

این مسئول با اشاره به تعداد شاغلان در استان زنجان، ادامه داد: بیش از ۳۴۲ هزار نفر از جمعیت فعال در سن کار استان شاغل هستند که شامل ۹۲.۵ درصد جمعیت می‌شود. سهم اشتغال استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۳۲.۶، ۳۳.۳ و ۳۴.۱ درصد بوده، همچنین ۹۲.۲ درصد از جمعیت شاغل استان دارای اشتغال کامل و ۷.۸ درصد نیز دارای اشتغال ناقص زمانی هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: عوامل موثر بر نرخ مشارکت اقتصادی شامل گروه سنی، تاهل، مدرک تحصیلی، جنسیت، بیکاری، دستمزد و درآمد سایر اعضای خانواده است. نتایج برآوردها نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی میانی بیشترین است؛ تاهل باعث افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردان و کاهش نرخ مشارکت اقتصادی زنان می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها با افزایش مدرک تحصیلی، احتمال مشارکت اقتصادی به‌ویژه در زنان افزایش می‌یابد، این در حالی است که امروز نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان، کمتر از مردان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha