• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400032316845
  • خبرنگار : 50046

جلیلی:

جهش ایران بدون جهش روستا و شهرها امکان پذیر نیست

جهش ایران بدون جهش روستا و شهرها امکان پذیر نیست

ایسنا/خراسان شمالی نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: جهش ایران بدون جهش روستا و شهرها امکان پذیر نیست.

سعید جلیلی  در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان شمالی اظهارکرد: جهش در هر کشوری لازمه آن جهش در شهرها و روستاها است و برای رسیدن به آن سعی کردیم تا همه ظرفیت های استان ها را شناسایی کنیم.

وی افزود: ظرفیت هایی که در خراسان شمالی وجود دارد این امکان را می دهد تا جهش را در این منطقه ایجاد کند، اما برای رسیدن به این هدف فقط برنامه لازم نیست بلکه اراده نیز مورد نیاز است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی مهد علمای بزرگی همچون آیت الله سید حسن موسوی و آیت الله مهمان نواز است و از سوی دیگر خراسان شمالی سرزمین بزرگ مردانی همچون شهید محمدزاده است.

جلیلی با بیان اینکه حماسه های بزرگی که جوانان خراسان شمالی در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهل بیت انجام دادند، تصریح کرد: جوانانی همچون شهید محمدزاده که برای فقرزدایی و همدلی شیعه و سنی جان خود را از دست دادند، این گونه جوانان می توانند در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعت و ... فرصت های خوبی را برای پیشرفت استان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت های همچون صنایع بزرگ در خراسان شمالی وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد و از سوی دیگر باید در این استان صنایع تبدیلی و تکمیلی شکل گیرد تا استان بتواند رشد و توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر بر روی تمامی آن ها برنامه ریزی صورت گیرد و سپس به خوبی اجرایی شود، می توان اشتغال خوبی را در استان ایجاد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری به مرز مشترک خراسان شمالی با کشور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: مرز مشترک برای استان های مرزی فرصت خیلی خوبی برای امر صادرات است و خراسان شمالی می تواند یکی از دروازه های صادرات به آسیای میانه باشد.

وی افزود: امروز صحبت از یک جهش بزرگ است و برای رسیدن به آن مردانی همچون شهید محمدزاده را می خواهد.

وی از مردم این درخواست کرد تا از قبل از بر روی کار آمدن دولت، ظرفیت های استان را شناسایی کنند و بشناسند و در دولت آتی هر برادری که خواهد بود مردم آن ها را مطالبه کنند.

جلیلی ادامه داد: اگر صحبت از جهش ایران می کنیم بدون جهش شهرها و روستاها امکان پذیر نیست و لازمه آن این است که مردم شهرها و روستا راه های پیشرفت را شناسایی کنندو قبل از دولت خود آن پیشگام شوند و مطالبه کنند.

وی تاکیدکرد: جهش ایران نیازمند یک جهاد بزرگ و تلاش بزرگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha