• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032518305
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد:

گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌آموزان ضروری است

گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌آموزان ضروری است

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌آموزان ضرورت دارد.

محمد مهرافزون در جلسه کارگروه اوقات فراغت خردادماه ۱۴۰۰ که امروز ۲۵ خردادماه در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: طرح رویش شاد در راستای اوقات فراغت تابستان دانش آموزان با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در آموزش‌وپرورش بروجرد از اول تیرماه آغازمی شود.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت از مهم‌ترین و دلپذیرترین اوقات انسان با سه کارکرد شادی و نشاط، تفریح و سرگرمی و از همه مهمتر زمینه رشد و شکوفایی استعداد و تکوین شخصیت است اوقات فراغت زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد. یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش‌آموزان ارتقای کیفیت و تأکید بر مهارت‌آموزی و کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است به همین سبب سعی شده تا دوره‌های آموزشی و مهارتی ارائه شده در پایگاه‌ها متناسب با نیاز روز دانش آموزان و علاقه‌مندی آنان باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: تغییرات در سبک زندگی، بازنشستگی، تغییر شغل، فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه و دانشگاه یا تغییر در شرایط خانواده مانند ازدواج فرزندان و غیره سبب می‌شود وقت آزاد بیشتری در اختیار داشته باشند و این اوقات ارزشمند برای افرادی که هیچ برنامه‌ی خاصی برای بهره‌گیری از این زمان‌ها ندارند، بسیار خسته‌کننده و عذاب‌آور است. به همین خاطر فعالیت‌های تابستانی در سال جاری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مانند سال گذشته به‌صورت مجازی و در بستر شبکه آموزشی شاد و حضوری در صورت موافقت ستاد کرونا و وضعیت رنگ شهر از نظر شیوع کرونا، به‌منظور گسترش مهارت‌آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

مهرافزون در خصوص کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت در بستر فضای مجازی، اضافه کرد: برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از هفته اول تیرماه شروع و تا پایان مردادماه مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت. اگر شرایط کرونا اجازه دهد و وضعیت قرمز نباشد در مراکز پرورشی و پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در برنامه‌ها شرکت می‌کنند کلاس‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری و با رعایت پروتکل‌ها تعداد محدود پنج‌تا ۱۰ نفر از دانش آموزان در فضای آزاد هستند و برنامه‌هایی هم از طریق کانال‌های معاونت پرورشی به اطلاع دانش آموزان علاقه‌مند رسانده می‌شود و دانش آموزان با ثبت‌نام در سامانه همگام از ۱۵ تا آخر خردادماه کلاس‌ها خود را انتخاب کنند و عمده آموزش‌ها از اول تیرماه و از طریق شبکه شاد است.

وی بیان کرد: گذراندن اوقات فراغت مهم‌ترین و مؤثرترین و دل‌انگیزترین اوقات اقشار مختلف مردم است و در بین دانش آموزان اهمیت و ضرورت خاصی دارد و درواقع هر دانش‌آموز امسال بتواند یک مهارت بیاموزد و شعار ما در امسال همین نکته در نظر گرفته شده چراکه عملکرد بسیار مهم است و دانش آموزان در این زمینه بتوانند مهارت‌های کاربردی و قابل قبولی کسب کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: با توجه به شرایطی که کرونا در جامعه ایجاد نمود و قرنطینه‌های خانگی که موجب کم‌تحرکی افراد بخصوص دانش آموزان شد، باید در برنامه‌ریزی اوقات فراغت زمینه‌های توسعه رشد فعالیت‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف را با هدف تقویت سلامتی، شادی و اجتماعی در بین دانش آموزان در دستور کار قرار داد و تمام سعی و تلاش خود را بکار می‌گیریم که بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های متولی اوقات فراغت در بخش‌های مختلف، اوقات فراغت خوبی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha