• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400032518583
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل تاکید کرد:

آموزش امدادگری نیاز نسل جوان 

آموزش امدادگری نیاز نسل جوان 

ایسنا/اردبیل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: آموزش امدادگری و فوریت‌ها در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان نیاز نسل جوان و نوجوان در مسیر آموزش و یادگیری است.

عزت‌الله ضربی ۲۵ خرداد در نشست امدادگران در اردبیل اظهار کرد: ما در طول سال در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها نیز در جهت ارائه برنامه‌های آموزشی و امدادگری استفاده می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه در کنار سایر دروس تحصیلی امدادگری نیز برای جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: هر کار ارزشمندی که در سطح ملی و استانی انجام می‌شود به نوعی کار هلال احمری و امدادگری است و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان در ارتقا توانایی جسمانی و مهارتی دانشجویان بیشتر از این استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ما آمادگی همکاری برای ارائه برنامه‌های آموزشی و در اختیار قرار دادن اساتید مجرب در این حوزه را داریم و امیدواریم با مشارکت خود دانشجویان، انجام فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبان مورد توجه قرار گرفته و در کنار سلامت جامعه از طریق دانشجویان برخی از راهکارها و برنامه‌های صحیح آموزشی نیز ارائه شود.

ضربی افزود: در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و جذب و عضویت دانشجویان در کانون‌های هلال احمر تأمین مربیان و اساتید آموزشی همچنین برگزاری مانورهای فرضی آموزشی از تعهدات جمعیت هلال احمر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما اخیرا تفاهمنامه‌ای را با دانشگاه فرهنگیان به امضا رساندیم که بر اساس این تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان موظف شده تا در فرهنگسازی برنامه‌های هلال احمر نقش مهمی را انجام داده و به صورت تئوریک و همچنین عملیاتی در ارائه برنامه‌های آموزشی به عنوان یک مجموعه مردمی و داوطلب در کنار هلال احمر قرار گیرد.

ضربی به برگزاری مانورهای مختلف در طول سال برای ارتقا آمادگی نیروها اشاره کرد و ادامه داد: اخیرا ۹۰ نفر از نیروهای عملیاتی در مانور زلزله فرضی حاضر شده و تیم‌های ارزیاب، پشتیبان، درمان اضطراری، بانوان و تیم توانا سعی کردند آمادگی خود را به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: در کنار تیم‌های عملیاتی ما از ظرفیت بیش از ۲۰ دستگاه خودرو، ۶۰ دستگاه چادر امدادی و سایر تجهیزات استفاده کردیم تا در کنار نشان دادن توانمندی خود، شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها را در تقویت برنامه‌های آموزشی شاهد باشیم.

ضربی سرعت عمل جمعیت هلال احمر را در امدادرسانی در حوادث مختلف یادآور شد و بیان کرد: هدف اصلی از انعقاد تفاهمنامه‌ها استفاده از ظرفیت نهادها و همچنین انجام مأموریت‌های درست و صحیح جمعیت هلال احمر است.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلب مشارکت و همکاری چند جانبه به تقویت فعالیت‌های فرهنگی علاقمند هستیم و قطعا افزایش نشاط روحی و غنی‌سازی اوقات فراغت در کنار ارتقا سطح فعالیت‌های آموزشی و امدادی می‌تواند کمک‌ کار در این مسیر باشد.

ضربی تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی اعضا، برگزاری دوره‌های متمرکز ستادی، معرفی کارشناسان برای هماهنگی دوره‌های آموزشی و همچنین برگزاری دوره‌های مختلف ارتقا مهارت از دیگر رویکردها محسوب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین فعالیت بانوان در جمعیت هلال احمر را نشانه مسئولیت‌پذیری آنها برشمرد و گفت: ما در کنار گرامیداشت دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه (س) به صراحت اعلام می‌کنیم که تقریبا نیمی از اعضای جمعیت هلال احمر بانوان و دختران هستند.

وی شالوده اصلی جمعیت هلال احمر را اعضای داوطلب اعلام کرد و افزود: این جمعیت نیازمند حضور بانوان برای اجرای برنامه‌های مختلف هستند و قطعا از ظرفیت آنها در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha