• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400032921650
  • خبرنگار : 71415

برای رفع تحریم‌ها، کمیته مخالفان دولت ونزوئلا به آمریکا و اروپا سفر می‌کند

برای رفع تحریم‌ها، کمیته مخالفان دولت ونزوئلا به آمریکا و اروپا سفر می‌کند
خوان گوایدو

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا گفت، یک کمیته از سیاستمداران مخالف قرار است به واشنگتن و بروکسل سفر کنند تا به جلب حمایت هم‌پیمانانشان و رایزنی با آنها برسر مواضعشان درباره برداشتن احتمالی تحریم‌ها بپردازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به خبرنگاران گفت، این کمیته‌ای که قرار است به آمریکا و اروپا سفر کند همان گروهی است که در هفته‌های اخیر با مقامهای نروژ در تلاش برای برقراری گفتگو با دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دیدار داشت.

گوآیدو که یک "توافق نجات ملی" را به منظور کمک به خارج شدن ونزوئلا از یک بحران سیاسی و فروپاشی اقتصادی عمیق پیشنهاد داده، ماه گذشته میلادی گفت، از برداشتن تدریجی تحریمها علیه دولت مادورو به شرط اینکه مادورو به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری "آزاد و عادلانه" رضایت دهد، حمایت می‌کند.

گوآیدو گفت: ما با هم‌پیمانانمان درباره یک چارچوب کاری که طبق آن آنها به عنوان مثال نسبت به برداشتن تدریجی تحریمها بر مبنای پایبندی (دولت) به یک توافق احساس رضایت کنند، بحث خواهیم کرد.

وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ فوری نداد. مادورو که گوآیدو را عروسک خیمه شب بازی آمریکا می‌خواند و تحریمهای آمریکا علیه صنعت نفت کشورش را مقصر مشکلات اقتصادی این کشور عضو سازمان اوپک می‌داند، اظهار کرده مایل به نشستن پای میز مذاکره با مخالفان است.

اسلو پیشتر در سال ۲۰۱۹ میانجی یک میز مذاکره میان دولت ونزوئلا و مخالفان بعد از آنکه آمریکا و ده‌ها کشور دیگر گوآیدو –رئیس مجلس ملی تحت کنترل مخالفان – را به عنوان رهبر ونزوئلا به منظور به چالش کشیدن مادورو به رسمیت شناختند، شد.

اما مادورو همچنان با حمایت ارتش کشورش در قدرت باقی مانده است.

گوآیدو اظهار کرد، جراردو بلاید، که در جریان مذاکرات سال ۲۰۱۹ یک مذاکره کننده مخالفان بود، رهبری هیات اعزامی آنها به اروپا و آمریکا را به عهده دارد. این هیات در تاریخ ۲۱-۲۵ ژوئن در واشنگتن خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha