• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400033123920
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس کل دادگستری استان خبر داد: 

تشکیل چهار پرونده تخلفات انتخاباتی در اردبیل / ۶۲ سامانه الکترونیکی قضایی راه‌اندازی شده است

تشکیل چهار پرونده تخلفات انتخاباتی در اردبیل / ۶۲ سامانه الکترونیکی قضایی راه‌اندازی شده است

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل چهار پرونده تخلفات انتخاباتی در سطح استان اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ۳۱ خرداد همزمان با هفته قوه قضائیه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته و با تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی سعی کردیم تا از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی جلوگیری کنیم.


وی تصریح کرد: در قالب ۱۷ تیم قضایی به صورت مرتب و با همراهی مجموعه انتظامی و در کنار کلانتری‌ها سعی شد تا با گشت‌های مکرر جلوی تخلفات انتخاباتی گرفته شده و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نتیجه این اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه به حداقل رسیدن تخلفات انتخاباتی در سطح استان بود، به طوری که ما پرونده عمده تخلفاتی در این ایام شاهد نبودیم.

کثیرلو به دستگیری موقت ۱۰۰ نفر در ایام انتخابات به دلیل برخی تخلفات جزیی اشاره کرد و افزود: این افراد در همان روز اول دستگیری بدون تشکیل پرونده خاص با تذکر و تعهد آزاد شده و تنها برای چهار پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل پرونده انجام شده که هنوز حکم آنها نیز صادر نشده است.

وی به فرآیند هوشمندسازی و نگاه فناورانه مجموعه قضایی در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و ادامه داد: ۶۲ سامانه الکترونیکی در یک سال گذشته در سطح استان راه‌اندازی شده تا مردم به راحتی خدمات قضایی دریافت کنند.

کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در ۹۰ درصد رسیدگی به پرونده زندانیان این کار در بستر الکترونیکی و به صورت ویدئوکنفرانس انجام شده و قاضی تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.

وی به فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کار به حدی راحت و آسان شده که وکلا حتی در دفتر و منازل خود دادخواست و شکایت را تنظیم و به مجموعه قضایی ارسال می‌کنند تا امر رسیدگی با شفافیت بیشتر انجام شود.

کثیرلو به نوبت‌دهی الکترونیکی برای کاستن از مراجعات مردمی و صدور احکام کیفری و مدنی در این بستر الکترونیکی و فناوری نوین اشاره کرد و گفت: هدف ما از ارائه این خدمات دسترسی راحت مردم به خدمات قضایی است.

وی در ادامه به رعایت حقوق عامه به عنوان رویکرد دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: دادستان‌های استان و شهرستان‌ها در این زمینه فعالیت مثبت و رو به جلویی را انجام داده و در هر موضوعی که به عنوان مدعی‌العموم قرار است وارد شوند، ورود پیدا کرده و موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

کثیرلو به ورود ۱۰۰هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۸ هزار پرونده از این تعداد با صلح و سازش به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که عنوان شورای حل اختلاف به شورای توسعه حل اختلاف تغییر پیدا کرده، تلاش این مجموعه بر این است تا با همراهی گروه‌های جهادی و مردمی زمینه صلح و سازش بیشتر در پرونده‌های قضایی فراهم آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در این راستا پرونده ۱۷ قصاص که حکم قطعی گرفته بودند، در سال گذشته منجر به صلح و سازش شده در حالی که در سال ۹۸ تعداد قصاص منجر به صلح و سازش به تعداد دو مورد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha