• پنجشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400040302357
  • خبرنگار : 71647

برنامه ریزی برای سفرهای مطبوعاتی وظیفه کیست؟

برنامه ریزی برای سفرهای مطبوعاتی وظیفه کیست؟
عکس تزیینی است

یکی از اعضای انجمن روابط عمومی، برنامه ریزی برای سفر های مطبوعاتی را از وظایف روابط عمومی ها دانسته و مواردی که در این برنامه ریزی در مورد وسایل نقلیه سفر ها باید رعایت شود را برشمرد.

به گزارش ایسنا، عبدالله اسکویی _ عضو انجمن روابط عمومی ایران_ در یاد داشتی به برشمردن مواردی که روابط عمومی ها باید برای اجرای برنامه سفر مطبوعاتی رعایت کنند پرداخته و برنامه ریزی سفر ها و بازدید های مطبوعاتی را یکی از وظایف و اقدامات ارزشمند و ستودنی روابط عمومی ها دانسته است.
در این یادداشت آمده است:

"مصیبت جبران ناپذیر از دست رفتن دو همکار ارزشمند رسانه ای و مجروح شدن برخی از آنان در جریان بازدید از پروژه هاب حوزه محیط زیست و دریاچه ارومیه به دعوت سازمان محیط زیست کشور و ستاد احیای دریاچه ارومیه بار دیگر اهمیت برنامه ریزی جامع در سفر ها و بازدیدهای مطبوعاتی را نمایان می سازد.
برنامه ریزی سفر ها و بازدید های مطبوعاتی یکی از وظایف و اقدامات ارزشمند و ستودنی روابط عمومی هاست که باعث آشنایی افکار عمومی با فعالیت های هر سازمان می شود.

اما در اجرای این سفر ها هزار نکته باریک تر از مو نهفته که توجه به موضوع ایمنی و حفاظت از جان خبرنگاران مهمترین آنان است.

یک روابط عمومی حرفه ای برای اجرای برنامه سفر  مطبوعاتی چک لیستی دارد که در بخش ایمنی به چک لیست های جزیی تری تبدیل می شود، حتی این چک لیست در بخش خودرو ها و وسیله های نقلیه جزیی تر شده و شامل موارد ذیل می شود:
۱.بررسی وضعیت راننده ها یا راننده خودرو از لحاظ سلامت روحی و روانی، جسمی، خستگی، آشنایی با مسیر و مهارت در رانندگی
۲.بررسی وضعیت خودرو ها از لحاظ معاینه فنی، مدل خودرو، سیستم ترمز، داشتن سوخت و روغن کافی
۳.داشتن صورت وضعیت خودرو جمعی به منظور عدم برخورد مشکل در پلیس راه و جلوگیری از معطل شدن خبرنگاران
۴.انتخاب امن ترین مسیر و جاده برای تردد
۵.انتخاب سالم ترین مکان ها و غذاها برای پذیرایی برای جلوگیری از مسمومیت های احتمالی
۶.شناسایی و انتخاب قبلی مسیر امن در محل بازدید
۷.تجهیز خبرنگاران به کلاه و پوتین ایمنی
۸.حضور بالاترین مقام روابط عمومی در تمام مراحل در کنار خبرنگاران
۹.حضور کارشناس روابط عمومی محلی در هر خودرو
ضمنا حتما نکات مهم دیگر در چک لیست روابط عمومی ها وجود دارد کا می تواند این یادداشت را تکمیل کند. در این‌ ارتباط از همکاران برای کامل شدن چک لیست دعوت می شود.

با عرض تسلیت به خانواده های محترم این همکاران ارزشمند، همکاران خبرگزاری های ایسنا   ایرنا و خانواده بزرگ رسانه و آرزوی سلامتی برای همکاران مجروح، امبد است دیگر شاهد چنین رویداد غمباری در عرصه رسانه ها نباشیم."


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.