• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400040604192
  • خبرنگار : 50060

یک مسئول:

رسانه نقش اساسی در مبارزه با فساد و تحقق عدالت و آزادی دارد

رسانه نقش اساسی در مبارزه با فساد و تحقق عدالت و آزادی دارد

ایسنا/قزوین مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: رسانه نقش اساسی در مبارزه با فساد و تحقق عدالت و آزادی دارد و بدون حضور رسانه نمی‌توانیم قانونگرایی و مبارزه با فساد را در کشور محقق کنیم.

عبدالله آقا علیخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۶ تیر در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ گفت: مهم‌ترین وظیفه سازمان بازرسی گسترش عدالت و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که یکی از راهکارهای تحقق قانون‌گرایی و مبارزه با فساد در کشور وجود رسانه‌های آگاه است، تصریح کرد: رسانه نقش اساسی در مبارزه با فساد و تحقق عدالت و آزادی دارد و بدون حضور رسانه نمی‌توانیم قانون‌گرایی و مبارزه با فساد را در کشور محقق کنیم.

مدیرکل بازرسی استان قزوین ضمن اشاره به این موضوع که تأکید سازمان بازرسی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها است، بیان کرد: در این حوزه نباید از نقد منصفانه رسانه‌ها بترسیم زیرا نقد منصفانه سازنده است.

وی با تأکید بر لزوم تربیت خبرنگار تخصصی در موضوعات مربوط به دستگاه قضا ادامه داد: در سال‌های اخیر ارتباط قوه قضائیه با خبرنگاران و رسانه‌ها خیلی بهتر شده اما در حوزه قضا نیازمند تربیت خبرنگار تخصصی هستیم؛ استفاده از خبرنگار حوزه‌های دیگر برای اخبار مربوط به دستگاه قضا مطلوب نیست چون تخصص لازم را ندارند.

آقاعلیخانی گفت: رسانه‌ها باید بتوانند آزادی خود را حفظ کرده و رسالت خبری خود را به نحو احسن انجام دهند، در این راستا از آزادی علیه آزادی استفاده نکنند و کاملاً امانت‌دار باشند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جذب بی‌ضابطه در شهرداری‌ها تصریح کرد: این موضوع بیشتر ناشی از خلأ و نقص قانون است و اکنون طبق آمار بیش از ۳۰۰۰ نفر نیرو در شهرداری وجود دارد؛ البته این مسئله در دوره‌های مختلف صورت گرفته و ممکن است این استخدام‌های بی‌ضابطه در آینده نیز ادامه پیدا کند، زیرا در مقررات ساختار شهرداری‌ها ایراد وجود دارد و ضرورت دارد اصلاح قانونی در این حوزه رخ دهد.

بازداشت یک شهردار در قزوین

محسن جان جان، معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان در این نشست بیان کرد: سازمان بازرسی یک مرجع تحقیق است نه رسیدگی‌کننده و صادرکننده حکم، ما عملکردها را بررسی می‌کنیم. در رسیدگی به هیچ پرونده‌ای مصلحت‌سنجی نمی‌کنیم، در رسیدگی به پرونده مسئولین ارشد و افراد صاحب‌نفوذ هرگونه مصلحت‌اندیشی حذف و بدون مماشات به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با تخلفات فردی اعضای شوراها، در سال گذشته ۲ نفر حکم انفصال دائم گرفتند و برای پنج نفر نیز در مراجع قضایی به‌دلیل تخلفات تشکیل پرونده شده که در حال رسیدگی است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان تصریح کرد: در سال گذشته برای ۱۳ نفر از کارکنان شهرداری تشکیل پرونده شد و بازداشت شدند، بیشترین شکایاتی که در سطح بازرسی کل داریم مربوط به شهرداری‌ها است و حتی امروز نیز یکی از شهرداران در استان قزوین به‌دلیل تخلفاتی که تشکیل پرونده شده بود بازداشت شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴ پرونده تخلفات قضایی در استان تشکیل شده و در حال رسیدگی است، پرونده‌های تشکیل شده گاه ممکن است در روند بررسی قضایی تغییراتی داشته باشند، برای مثال یک پرونده در ضیاءآباد با ۳۰۰ میلیون تومان تشکیل شد اما میزان تخلف اثبات شده در دادگاه به حدود سه میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ۲۲ درصد پرونده‌های تشکیل شده در بازرسی کل استان قزوین، مربوط به تضییع حقوق دولت، ۱۶ درصد مربوط به ارتشا، ۱۱ درصد مربوط به اختلاس و الباقی مربوط به جعل و غیره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha