• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400040805712
  • خبرنگار : 71442

رادیو ورزش ۲۳ ساله شد

توجه به ورزش بانوان مزیت رادیو نسبت به تلویزیون است

توجه به ورزش بانوان مزیت رادیو نسبت به تلویزیون است
عکس تزیینی است

مدیر رادیو ورزش با اعلام ۲۳ سالگی این شبکه، از توجه ویژه این به ورزش بانوان گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مهدی آذرمکان - مدیر رادیو ورزش ـ از برگزاری جشن بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش با حضور  مسئولان ورزشی از جمله رئیس کمیته المپیک، وزیر و معاونان وزارت ورزش و معاون صدا خبر داد.

مهدی آذرمکان با اشاره به بیست و سومین سالروز تاسیس رادیو ورزش یادآور شد: رادیو ورزش از ۸ تیر ماه سال ۷۸ فعالیت خود را به صورت ۱۲ ساعته آغاز کرد که این اتفاق با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان بود و در ایام دهه فجر همان سال به ۱۶ ساعت و در اسفند ماه به ۱۸ ساعت و در سال ۸۲، به ۲۰ ساعت افزایش پیدا کرد و در نهایت در سال ۸۹ برنامه ها به صورت ۲۴ ساعته پخش شد.  

آذرمکان افزود: ماموریت رادیو ورزش ترویج و تقویت ورزش همگانی به منظور رسیدن به یک جامعه سالم، پرنشاط و انعکاس افتخارات بین المللی در عرصه ورزش است.

وی درباره مخاطبان رادیو ورزش هم گفت: با توجه به آمارهای به دست آمده، عموم مردم از مخاطبان رادیو ورزش هستند. وقتی به کنداکتور برنامه ها نگاه کنید متوجه این موضوع می‌شوید که ما همه اقشار جامعه را در نظر گرفتیم و برای همه برنامه داریم. اما خاص ترین مخاطبان ما جوانان و نوجوانان هستند.

آذرمکان با اعتقاد بر اینکه رادیو ورزش در دو بازه زمانی مختلف بیشترین مخاطب را دارد، گفت: یک بخش زمانی آن در ابتدای صبح به واسطه حضور عموم مردم در خودروهای شخصی و رهسپار شدن به سمت محل کار و دیگری در بازه زمانی ساعت ۱۶ الی ۲۰ که از پر مخاطب ترین زمان هایی است که برنامه های این شبکه شنیده می‌شود.

وی در رابطه با برنامه های خاص جوانان و نوجوانان و پر کردن اوقات فراغت آنان عنوان کرد: برای فصل تابستان برنامه های جدیدی طراحی شده که از ابتدای تیر ماه روی آنتن رفته است. یک بخشی از برنامه های ما گزارش های ورزشی است که مختص مسابقات مختلف است و به صورت زنده پوشش داده می شود. برنامه های دیگری هم از جمله قهرمان شو، پنجره ای رو به شب، مناظره ورزشی، داورانه، به اضافه ورزش در کنداکتور فصل تابستان قرار دارد که به موضوعات جذابی برای اقشار مختلف مخاطبان رادیو می پردازد. همچنین برنامه «ایراندخت» را به صورت مستقل به بانوان کشورمان اختصاص دادیم.  

مهدی آذرمکان با اشاره به توجه ویژه رادیو به ورزش بانوان گفت: مزیت نسبی ما نسبت به تلویزیون ورزش بانوان است. با توجه به این که در تلویزیون به واسطه محدودیت برای پخش، تعدادی از مسابقات را نمی‌توانیم به تصویر بکشیم اما در رادیو می‌توانیم همه مسابقات ورزشی بانوان را پوشش دهیم و تلاش کردیم که این اتفاق رقم بخورد. آخرین مسابقه ورزشی بانوان مربوط به مسابقات ملی دو و میدانی در  استان مرکزی بود. برنامه ایراندخت به موضوع ورزش بانوان می‌پردازد و حتی عوامل برنامه هم همه از بانوان می‌باشند. البته در برنامه های دیگری هم در قالب گزارش های مختلف به ورزش بانوان کشور می‌پردازیم.

مدیر رادیو ورزش درباره اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: فضای مجازی بسیار مهم است و به عنوان یک رسانه مکمل در کنار رسانه ای همچون رادیو اهمیت دارد. با توجه به وجود گوشی های هوشمند، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای کاربردی مختلف، می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت، گستره پیام های خود را برای انتقال به مخاطبین افزایش دهیم. فضای مجازی که با نام رادیو ورزش داریم هم از اهمیت به سزایی برخوردار است که به اندازه یک شبکه می‌تواند مخاطب و کارایی داشته باشد. در ابتدای فعالیت خود در شبکه هم توجه خود را به بخش فضای مجازی و استفاده از نیروهای مجرب در این حوزه معطوف کرده ایم.  

آذرمکان درباره برنامه ریزی های مسابقات المپیک توکیو نیز توضیح داد: طی نشستی که با رئیس کمیته ملی المپیک برای ایجاد تعامل و همکاری های نزدیک و دوجانبه داشتیم، سعی خواهیم کرد تمام مسابقاتی که نماینده ایران در آن حضور دارد و مسابقات جذاب را پوشش زنده دهیم و در حال تلاش برای اعزام تعدادی از خبرنگاران و گزارشگران به توکیو هستیم تا پوشش رسانه ای خوبی را در این خصوص داشته باشیم. همچنین ویژه برنامه «حالا المپیک» که از ابتدای خرداد ماه روی آنتن رفت و به مرورِ موضوعات المپیکی و معرفی المپیکی های کشورمون می‌پردازد و ویژه برنامه «یک المپیک و هزار داستان» که مستند روایی است درباره نمایندگانی که به المپیک راه پیدا کردند برای المپیک و پارالمپیک تهیه و تولید شده است. در بازه زمانی رقابت های المپیکی هم برنامه های ما بیشتر به این موضوع می‌پردازند و در برنامه های در حال پخش هم کارشناسانی این موضوعات را مورد بحث قرار می‌دهند.

او در پاسخ به این سوال که نزدیک شدن رادیو ورزش به تصویر و رادیو نما چه تاثیری دارد، گفت: این که می‌گویند صدا ماندگار است، این صدا نباید از بین برود. البته رادیو نما به ما کمک می‌کند که خیلی از پیام هایی را که نمی‌توان با صدا مطرح کرد با تصویر منتقل کنیم. تصویر و حتی زیرنویسی که در رادیو نما وجود دارد کمک شایانی است به برنامه رادیویی که در حال پخش است. اصل و اساس بحث رادیو صدا است. این امکان در گیرنده های دیجیتال ایجاد شده است که مخاطبان می‌توانند علاوه بر داشتن صدای برنامه، تصاویر مربوط به آن را هم دریافت کنند.  

آذرمکان از چشم اندازی که برای رادیو ورزش متصور است گفت و در این باره توضیح داد: چشم انداز ما برای رادیو این است که شبکه کاملا تعاملی شود و به سمتی برویم که رادیو ورزش را مخاطبان ما اداره کنند. چه بسا اگر مخاطبان به رسانه ای علاقه داشته باشند و خودشان بتوانند برای آن برنامه ریزی، برنامه سازی و گزارشگری کنند تحول اساسی و رو به جلویی ایجاد خواهد شد. من از مخاطبان می‌خواهم که ما را در هر چه بهتر شدن این رویکرد یاری کنند.

او درباره جزئیات مراسم جشن تولد ۲۳ سالگی رادیو ورزش توضیح داد: در ۸ تیر ماه مراسمی را با حضور مسئولان حوزه ورزش از جمله رئیس کمیته المپیک، وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان، معاون صدا، برخی از روسای فدراسیون ها، تعدادی از سازمان های فعال در زمینه ورزش، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی رشته های مختلف برگزار خواهیم کرد و برنامه های مختلفی برای این روز در نظر گرفته شده است. البته با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت هایی در دعوت تعداد زیادی از مهمانان داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.