• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040906835
  • خبرنگار : 50181

نماینده کرمانشاه در مجلس خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیاردتومان منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در کشور

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیاردتومان  منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در کشور

ایسنا/کرمانشاه نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص صد هزار میلیارد تومان منابع برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور برای اولین بار خبر داد و گفت: بنا داریم این اعتبار را سال آینده در قالب صندوق‌ حمایت از سرمایه‌گذاری لحاظ کنیم.

ابراهیم عزیزی در نشست با فعالان اقتصادی کرمانشاه که امروز (۹تیر) برگزار شد، پیشرفت کشور را نیازمند چند عامل مهم از جمله نیروی انسانی، کارآفرینان و تشکل‌های بخش خصوصی دانست و افزود: قوانین و مقررات سهل و روان نیز از دیگر نیازهای پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه محتوای قوانین باید به گونه‌ای نوشته شود که قابل کنترل و دارای ضمانت اجرایی باشد، خاطرنشان کرد: اجرایی این قوانین نیز باید به دقت و درستی صورت بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یکی دیگر از ملزومات پیشرفت کشور را در نظر گرفتن حمایت‌ها در زمینه‌های مختلف مالی، تسهیلاتی، مالیاتی و بیمه‌ای و ... دانست.

عزیزی معتقد است، اگر مجموع این عوامل به درستی در کنار هم قرار گیرد پیشرفتی در کشور حاصل می‌شود که از دل آن رفع مشکلات و ارائه خدمات بهتر نیز حاصل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۰ تحولات بزرگی رخ داد، افزود: یکی از مهمترین این تحولات در نظر گرفتن نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است که چنین اعتباری به این شکل در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

وی گفت: این اعتبار در قالب تبصره ۱۸ دیده شده که بر اساس آن ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دولت نزد بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود و بانک‌ها نیز تقریبا معادل همین رقم را پول می‌آورند و مقداری هم از منابع دیگر به آن اضافه خواهد شد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این اعتبار متعلق به دولت و وزارتخانه‌ها با هدف سرمایه‌گذاری خواهد بود و بانک‌ها امکان دخل و تصرفی در آن ندارند.

عزیزی با اشاره به اینکه این اعتبار بر اساس نرخ بیکاری و وضعیت اقتصادی با بهره چهار تا ۱۴ درصد بین استان‌ها توزیع می‌شود، بر لزوم استفاده و جذب سهم هرچه بیشتر از این منابع برای استان کرمانشاه تاکید کرد.

وی عنوان کرد: سهم هر بخش از جمله کشاورزی، صنعت، حوزه دانش بنیان، صنعت نفت و ... به صورت مجزا دیده شده و طرح‌ها برای استفاده از این اعتبار باید به تصویب شورای برنامه‌ریزی هر استان برسد.

این نماینده مجلس در نظر گرفتن چنین منابع مالی را برای اولین بار و نوعی نوآوری در کشور دانست و تاکید کرد: بنا داریم این اعتبار را سال آینده در قالب صندوق‌ حمایت از سرمایه‌گذاری ببینیم و قرار است هر سال نیز رقم آن بیشتر شود.

عزیزی استفاده از این ظرفیت را بهترین و ارزانترین راه برای رونق سرمایه‌گذاری در کشور دانست.

وی در ادامه به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» هم اشاره کرد و گفت: هر مانعی که سد راه تولید باشد باید برداشته شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این موانع ممکن است قوانین دست و پاگیر و یا یک فرد مسئول باشد.

عزیزی با بیان اینکه باید کرمانشاه را به الگوی کشور برای حمایت از تولید و رفع موانع تبدیل کنیم، گفت: این آمادگی را دارم که جلسات مستمر برای رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی تشکیل و حتی دبیرخانه‌ای نیز به این منظور تاسیس شود تا به صورت کلی و موردی به رفع مشکلات بخش تولید بپردازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha