• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400041611609
  • خبرنگار : 50180

فرماندار کرمانشاه:

کلانشهر کرمانشاه به بازارچه‌های محلی و صنایع دستی نیاز دارد

کلانشهر کرمانشاه به بازارچه‌های محلی و صنایع دستی نیاز دارد

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه خواستار راه اندازی بازارچه‌های محلی و صنایع دستی در کلانشهر کرمانشاه شد.

فضل الله رنجبر امروز(۱۶تیر) در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه نیاز به ایجاد بازارچه های محلی و صنایع دستی زیادی دارد، گفت: حداقل در ورودی و خروجی کلانشهر کرمانشاه باید این نوع بازارچه ها را داشته باشیم، ضمن اینکه ایجاد بازارچه های کوچک اینچنینی در محله های شلوغ نیز می تواند با بازدهی بالایی همراه باشد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه باید از ظرفیت شهرداری برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف شهر کرمانشاه استفاده شود، گفت: شهرداری ها می توانند از طریق ایجاد بازارچه های مختلف در نقاط مختلف شهر از طریق جذب سرمایه گذاران نقش مهمی در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم داشته باشد.

رنجبر با بیان اینکه شهرداری باید رکن شورای اشتغال و سرمایه گذاری باشد، گفت: باید در شهر کرمانشاه و دیگر شهرهای تابعه شهرستان کرمانشاه مثل کوزران، هلشی، ماهیدشت و ... جلساتی با حضور شهرداران برای استفاده از ظرفیت های شهرداری در ایجاد بازارچه های محلی و صنایع دستی گذاشته شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شهر هلشی در 20 کیلومتری شهر کرمانشاه این پتانسیل را دارد که یک بازار فروش گوشت محلی داشته باشد و یا بیلوار می تواند بازار عرضه نخود، ماش و دیگر حبوبات باشد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه ‌اشاره‌ای هم به سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه در سال جاری داشت و گفت: اگرچه سهمیه اشتغال شهرستان رسما اعلام نشده، اما حدودا باید برای ایجاد شغل برای 19 هزار نفر برنامه ریزی کنیم.

رنجبر یادآور شد: سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه در سال گذشته ایجاد اشتغال برای 17 هزار و 921 نفر بود که در نهایت به میزان 20 هزار و 260 شغل معادل 113 درصد سهمیه در نظر گرفته شده محقق شد.


 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha