• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400041611888
  • خبرنگار : 50233

روند افزایشی ورودی‌ها به مراکز علمی کاربردی‌ کشور

شهریه‌ علمی کاربردی‌ها تا 25درصد افزایش می‌یابد؟

شهریه‌ علمی کاربردی‌ها تا 25درصد افزایش می‌یابد؟

ایسنا/سمنان معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از پیشنهاد افزایش 25درصدی شهریه‌های دانشجویی به هیات امنای این دانشگاه خبر داد.

دکتر سیدعلی بدری در حاشیه آیین معارفه سرپرست جدید علمی کاربردی استان سمنان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش تا 25درصدی شهریه‌ها به هیات امنای دانشگاه جامع ارائه شده و قرار است که هفته آتی در نشست هیات امنا مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه این افزایش رشته برای چهار دسته رشته پیشنهاد شده افزود: میزان افزایش شهریه در هر چهار دسته رشته‌محل دانشگاه علمی کاربردی یکسان نخواهد بود.
وی با اشاره به میزان شهریه‌ها در این دانشگاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی کمترین میزان شهریه را در بین همه دانشگاه‌های کشور دارد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به ناگزیر بودن افزایش شهریه‌ها در مراکز علمی کاربردی خاطرنشان کرد: مراکز علمی کاربردی درآمد –هزینه‌ای هستند و مدیریت آنها از طریق درآمدهای دانشگاه صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به شیوع کروناویروس و مشکلات برخی دانشجویان گفت: دانشگاه جامع در یکی از ترم‌ها به دلیل شیوع کرونا و مشکلات احتمالی دانشجویان هیچگونه افزایش شهریه‌ای نداشت. ضمن اینکه در ترم گذشته نیز با توجه به شیوع کرونا، آن دسته از دانشجویانی که به دلیل همه‌گیری در کلاس‌ها و یا امتحانات حضور نیافتند، شهریه پرداختی آنها برای ترم بعدی محفوظ نگاه داشته شد.

وی از همکاری مراکز علمی کاربردی با دانشجویان در پرداخت شهریه ها خبر داد و گفت: علمی کاربردی‌ها کمترین نرخ شهریه‌ را در بین همه دانشگاه ها دارند ضمن اینکه در پرداخت و تقسیط شهریه بیشترین همکاری را با دانشجویان داریم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به روند افزایشی اقبال دانشجویان به این دانشگاه اظهار کرد: علی‌رغم اینکه اکثر دانشگاه ها در چند سال اخیر و خصوصا امسال با کاهش دانشجو و ظرفیت های خالی روبرو هستند، ما در دانشگاه علمی کاربردی با افزایش دانشجوها روبرو بودیم که این مهم نشان از اقبال بالای خانواده ها به رشته‌های مهارتی است.

وی از افزایش 15درصدی ورودی‌ها به دانشگاه علمی کاربردی در ترم گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر 603 مرکز علمی کاربردی با بیش از 200 هزار دانشجو و 650 رشته‌محل در کشور فعالیت دارند.

بدری از موفقیت این دانشگاه در آموزش های مجازی در دوران کرونا خبر داد و گفت: آموزش‌ها در دانشگاه علمی کاربردی متنوع است به طوری که در حال حاضر و در دوران کرونا پنج سیستم آموزشی در کل مراکز علمی کاربردی وجود دارد و آموزش‌های مجازی از طریق این پنج سیستم به دانشجویان ارائه می شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از ادامه آموزش های مجازی در صورت تداوم همه‌گیری کووید19 خبر داد و اظهار کرد: البته با توجه به مهارت محور بودن رشته ها در این دانشگاه با مجوز ستاد ملی کرونا مجوزی برای برپایی دروس عملی دانشگاه اخذ شده و این دروس با توجه به نیاز آن به صورت حضوری برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha