• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400042719255
  • منبع : نمایندگی کردستان

توصیه های یک پزشک برای تحمل بهتر ماسک در گرمای تابستان

توصیه های یک پزشک برای تحمل بهتر ماسک در گرمای تابستان

ایسنا/کردستان یک پزشک گفت: اگرچه استفاده از ماسک در گرمای تابستان ممکن است احساس خفگی ایجاد کند، اما اگر در محیط های شلوغ و بسته هستید، حتما باید از ماسک استفاده کنید.

دکتر محمد پیری پزشک عمومی در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به اینکه در حال روبرو شدن با پیک پنجم کرونا در استان قرار داریم، باید قضیه ماسک زدن را جدی گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک در فصل تابستان افزود: تجربه نشان داده است که شیوع ویروس کرونا بر خلاف پیش بینی های صورت گرفته در تابستان هم ادامه دارد و ضعیف نمی شود.

این پزشک با بیان اینکه شواهد زیادی نشان داده که اگر همه مردم از ماسک استفاده کنند انتقال ویروس کرونا خیلی کم می شود، عنوان کرد: اگرچه استفاده از ماسک در گرمای تابستان ممکن است احساس خفگی ایجاد کند، اما اگر در محیط های شلوغ و بسته هستید، حتما باید از ماسک استفاده کنید.
دکتر پیری ادامه داد: اولین راهکار برای حل مشکل زدن ماسک در تابستان این است که باید از ماسک هایی استفاده کنید که سبک تر بوده و روی صورت سنگینی نمی کند، همچنین از ماسک هایی همچون ماسک های جراحی که انعطاف بیشتری بر روی دهان و بینی داشته استفاده کنید.

وی توصیه کرد: ماسک های پارچه ای که به صورت مناسب تهیه می شوند خیلی بهتر از ماسک هایی هستند که در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و بخش های مراقبت ویژه استفاده می شوند.
این پزشک در ادامه عنوان کرد: اگر ماسک عرق کند کارآیی خود را از دست خواهد داد و حتما باید ماسک اضافه به همراه داشته باشید تا به محض مرطوب شدن ماسک آن را عوض کنید.

وی تاکید کرد: سعی کنید اگر کار ضروری ندارید، در ساعات گرم تابستان بیرون نروید تا در شرایط فعالیت بدنی زیاد قرار نگیرید؛ در صورت اجبار به بیرون رفتن و داشتن فعالیت سنگین، حتما نفسی تازه کرده و استراحت کوتاهی کنید و در جاهایی که سایه هستند راه بروید.
وی افزود: در برخی نقاط که اطراف خلوت است یا در محیط های باز هستید می توانید با رعایت احتیاطات، گوشه های ماسک را برداشته و خود را خنک کنید؛ هرگز ماسک را به زیر چانه نیاورید بلکه گوشه های ماسک را گرفته و آن را از روی بینی و دهان بلند کنید.

پیری ادامه داد: حتما همراه با خود مایعات خنک داشته و اگر زمانی احساس تنگی نفس کردید، در حین استفاده از ماسک حتما به گوشه ای خلوت رفته و ماسک را چند لحظه ای دربیاورید.
این پزشک کردستانی عنوان کرد: به هیچ وجه با ماسک ورزش نکنید چون در زمان ورزش کردن به اکسیژن بیشتری نیاز داشته و تعداد تنفس بالا رفته و اینکار باعث می شود که کربن دی اکسید بیشتری را داخل ماسک در حین بازدم وارد کنید، پس اگر خواستید که ورزش کنید سعی کنید که فاصله را از دیگران حفظ کرده و بعد از آن دیگر ماسک نزنید.

پیری افزود: بسیاری از خانم ها کرم های ضدآفتاب را استفاده می کنند و بعد روی آن ماسک می زنند، اما این امرموجب افزایش گرمای تولید شده ناشی از پوشش لایه ای ضدآفتاب شده و احساس گرما را بیشتر کرده و در نتیجه باعث جوش زدن بر روی صورت می شود.
وی با تاکید بر اینکه در فصول گرم سال باید هر ۴ ساعت یکبار ماسک را عوض کرد یادآور شد: در فصل تابستان بهتر است از ماسک های پنبه ای استفاده شود.

این پزشک اعلام کرد: ماسک هایی برای فصول تابستان طراحی شده اند که درون آن ها یک سری منافذ مخصوص برای جلوگیری از ورود ویروس از طریق قطرات تنفسی وجود دارد و میزان نفس کشیدن افراد را در فصول گرم تابستان راحت تر می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha