• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400042719449
  • خبرنگار : 50105

نگرش عکاسی ما تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی است

نگرش عکاسی ما تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی است

ایسنا/خراسان رضوی عکاسی از سال ۱۸۸۸ تاکنون روشی محبوب برای جمع‌آوری خاطرات بوده است و در حال حاضر، رسانه‌های اجتماعی نگاه ما به عکاسی را منحرف کرده‌اند اما بدانید که همه افراد با دوربین دنبال لایک عکس منتشر شده نیستند و بسیاری از افراد از این کار لذت می‌برند. نتایج بررسی‌ها نشان داده است که عکس گرفتن باعث افزایش تعامل با لحظه حال می‌شود.

به نقل از سایکولوژی نیوز، عکاسی برای بسیاری از افراد، از جمله نسل جوان، به معنای عکس سلفی و پوسترهای تصویری است زیرا دوربین‌های گوشی همراه به راحتی در دسترس همه افراد است و این یک تصور اشتباه است که رسانه‌های اجتماعی باعث شدند تا افراد برای لایک از همه‌چیز عکس بگیرند.

در حقیقت، این پدیده خیلی پیش از رسانه‌های اجتماعی و از زمانی بوده است که اولین دوربین‌های شخصی توسط کداک (Kodak) در سال ۱۸۸۸ وارد بازار شدند و به افراد اجازه ثبت عکس را داد؛ والدین اولین قدم‌های فرزندان خود را ثبت می‌کردند، نوجوانان از خود و عکاسان آماتور برای سرگرمی عکس می‌گرفتند. البته به نظر برخی از افراد، دوربین‌های گوشی همراه تنها برای ثبت لحظات عادی است.

شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا زندگی و تصویر ما برای دیگران بی‌نقص جلوه کند اما نباید اجازه دهیم ایده ما از عکس و یا عکاس منحرف شود زیرا این موضوع بی‌تردید، بر این‌که افراد خاطرات را به کالا تبدیل و موجب توجه نظر دیگران شوند، تاثیر گذاشته اما این واقعیت را تغییر نداده است که عکس‌ها برای مردم و به خودی خود ارزشمند هستند. برای بسیاری، عکس‌ها منبع شادی و عشق هستند و باید بدانیم که آنها می‌توانند ما را از لذت زندگی واقعی جدا کنند.

بسیار از افراد بر این باورند که انبوهی از عکس‌های سلفی، وعده‌های غذایی، دوستان و حیوانات‌ خانگی در نتیجه علاقه‌مندی نسل جوان به رسانه‌های اجتماعی است. با این‌ حال، قبل از وجود چنین سیستم‌عامل‌های عکاسی، افراد دلایلی برای ثبت لحظات معمولی زندگی روزمره داشتند.

اگرچه ذهنیت ارسال عکس به صورت آنلاین به تحلیل روان‌شناسی نیاز دارد اما لذت عکسبرداری از خاطرات زندگی همچنان گزینه خوب و مناسبی است.

آیا عکاسی می‌تواند مانع لذت‌بردن هم‌زمان شود؟

نتایج بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که عکاسی می‌تواند میزان لذت افراد از یک مناسبت را افزایش دهد زیرا ما را فراتر از مشاهده منفعل درگیر می‌کند و با دقت بیشتری به آن توجه می‌کنیم و هر فردی لزوما برای ثبت در شبکه‌های اجتماعی عکس نمی‌گیرد، پس نباید عکسبرداری از لحظه‌ها را قضاوت کنیم.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است که شبکه‌های اجتماعی رابطه ما با عکس را تغییر داده است و برخی از افراد عاشق عکاسی، به‌ منظور ثبت خاطرات عکاسی می‌کنند، برخی تنها به‌ منظور انتشار در رسانه‌های اجتماعی عکس می‌گیرند و البته گروهی هر دو مورد را دوست دارند. همه دلایل فوق اشکالی ندارد اما باید مراقب باشیم که رسانه‌های اجتماعی عشق به عکس و لذت به زندگی را منحرف نکند. همیشه روش‌هایی وجود داشته است که مردم احساس کنند این عکس، زیبایی طبیعی زندگی را کاهش می‌دهد. مدت‌ها قبل از این‌ که رسانه‌های اجتماعی مرسوم شوند، برخی از کارشناسان بر این باور بودند که عکس، تجربه واقعی دیدن زندگی را منحرف می‌کند.

دلایل بسیاری برای عکسبرداری وجود دارد که شامل خاطرات، دید هنری، قدردانی از محیط اطراف و اکنون برای لایک‌هاست و البته هیچ یک از این موارد را نباید قضاوت کنیم و اگر گرفتن عکس منجر به رضایت از دنیای اطراف می‌شود، پس به راحتی عکس بگیرید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha