• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400050503316
  • خبرنگار : 50187

معاون دادستان راور:

هیچ ملاحظه ای در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی نداریم

هیچ ملاحظه ای در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی نداریم

ایسنا/کرمان معاون دادستان عمومی و انقلاب راور با اشاره به اقدامات جدی در راستای صیانت از حقوق عمومی در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها در این شهرستان گفت: هیچگونه اغماض و ملاحظه ای در برخورد با متصرفین غیرقانونی اراضی ملی و دولتی وجود ندارد و در این خصوص تمامی ادارات و دستگاه های متولی باید با همکاری هم در سطح شهرستان از انجام اینگونه موارد غیرقانونی جلوگیری کرده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

"مجتبی استوارزاده" در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان راور بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال، برخورد با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: باید در راستای صیانت از حقوق بیت المال تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندیم که حقوق بیت المال حفظ شود و اراضی متعلق به ادارات دولتی شناسایی شود و کسی که ادعا می کند زمین ها و اراضی دولتی متعلق به اوست، باید کمیته های لازم تشکیل شده و ضمن شناسایی متجاوزین به املاک دولتی و افراد رانت خوار، دست آنها از بیت المال قطع شود.

استوارزاده با بیان اینکه شناسایی گلوگاه های فساد و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار دستگاه قضایی است، اظهارکرد: در دوره تحول دستگاه قضایی هیچگونه اغماض و ملاحظه ای در برخورد با متصرفین غیرقانونی اراضی ملی و دولتی وجود ندارد و در این خصوص تمامی ادارات و دستگاه های متولی باید با همکاری هم در سطح شهرستان از انجام اینگونه موارد غیرقانونی جلوگیری کرده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان، گفت: انتظار داریم این دستگاه ها در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

معاون دادستان راور با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی، اعلام کرد: تشکیل تیم و اکیپ مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است.

وی بیان کرد: ارتقای سطح آگاهی های عمومی و نصب علائم هشداردهنده و راهنما از جمله اقداماتی است که باید به صورت مستمر و موثر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به همکاری و همراهی روسای ادارات امیدواریم همانند گذشته شاهد تحول جدی در حوزه پیشگیری، نظارت و حراست از اراضی ملی درسطح شهرستان باشیم .

استوارزاده در ادامه با اشاره به دستورالعمل ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن افزود: در این دستورالعمل برای هریک از دستگاه ها به منظور برخورد با عدم انجام وظایف مدیران، مسئولیت هایی مشخص شده است که می توان آن را دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه دانست و خصوصا در سند تحول قضایی فعلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به اقدامات جدی در راستای صیانت از حقوق عمومی در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری‌ها در شهرستان راور، گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم سازمان های متولی تا پایان تیرماه سال جاری، ۵۷  هکتار از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha