• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400051107857
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مجمع خیرین بیمارستان خمینی شهر:

دولت در تجهیز بیمارستان ساعی خمینی‌شهر مشارکت کند

دولت در تجهیز بیمارستان ساعی خمینی‌شهر مشارکت کند

ایسنا/اصفهان رئیس مجمع خیرین بیمارستان ساعی خمینی شهر گفت: پروژه ساخت بیمارستان تاکنون در حد ۷۵ درصد رشد داشته است و تا دو سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

رضا جورکش، امروز (دوشنبه- ۱۱ مرداد ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: مجمع خیرین قرار بود ساختمان بیمارستان را تکمیل کنند و سپس دولت ساختمان را تجهیز کند، اما متاسفانه تاکنون دولت کمکی به بیمارستان نکرده است، اما امیدواریم در بحث تجهیز کمک کند. ۳۵ هزار متر مربع زیر بنای کل ساختمان و ۱۵۰۰ متر مربع نیز زمین برای آشپزخانه های مجتمع خریداری شده است.

وی در خصوص کمک های این بیمارستان به مردم سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون حدود ۸۰ تانکر آب، ۳۰ هزار بطری آب و ۱۵ کپسول اکسیژن و مقداری ماسک در سه مرحله به این مناطق ارسال شده است. کمک هایی که به سیستان و بلوچستان جدا از هزینه های بیمارستان است.

به گزارش ایسنا، جورکش با بیان اینکه حدود ۶ هزار خیر در ساخت بیمارستان ساعی مشارکت دارند، افزود: اولین دعوت دولت از خیرین این بیمارستان ۴ سال پیش بود و قول های زیادی به ما دادند. دو بار نیز وزیر قول مساعدت داد، اما هنوز وام بدون بهره به این مجموعه پرداخت نشده است.

رئیس مجمع خیرین بیمارستان ساعی خمینی شهر، اظهار کرد: شهرداری بیمارستان را از پرداخت عوارض معاف کرد. کمک های شهرداری و شورای اسلامی شهر به این مجموعه قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ساعی به تجهیز بیمارستان های دیگر شهر نیز کمک کرده است، گفت: بخش دیالیز خیریه بقیه الله موقتا در قسمتی از زمین بیمارستان ساعی قرار دارد و علوم پزشکی اعلام کرده که پس از ساخت بخشی از بیمارستان را به این خیریه اختصاص دهیم که در پاسخ گفته ایم ما پس از ساخت، کل بیماستان را به دانشگاه تحویل خواهیم داد و این دانشگاه است که باید در این زمینه تصمیم گیری کند. خیریه بقیه الله یک قطعه زمین در خیابان صفایی دارد و دولت می تواند کمک کند تا بتوانند این زمین را بسازند.

همچنین ایرج قپانی- عضو دیگر هیات مدیره مجمع خیرین بیمارستان ساعی در مورد کمک های خیرین گفت: حتی از خارج کشور نیز همشهریانی داریم که همه ساله به بیمارستان کمک می کنند، اما ۹۵ درصد کمک ها از داخل شهر است. 

وی با بیان اینکه چرخ عمران بیمارستان همواره فعال بوده است، اظهار کرد: هر زمانی که جایی به مشکل برخورده ایم خود اعضای هیات مدیره به میدان آمده اند و نگذاشته اند چرخ عمران بخوابد.

قپانی افزود: ۸ سال از شروع به ساخت بیمارستان می گذرد و تا کنون چرخ ساخت نخوابیده است. پیش بینی که برای برآورد هزینه ها در سال ۹۲ داشتیم ۶۰ میلیارد بود، اما با وجود تورم به بیش از این مبلغ برای تکمیل پروژه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هزینه شده است، گفت: تعدادی کپسول اکسیژن و تخت های بیمارستانی تهیه شده که به بیماران کرونایی امانت داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha