• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400051208112
  • خبرنگار : 50452

جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی

جهاددانشگاهی به عرصه‌های اقتصادی ورود کند

جهاددانشگاهی به عرصه‌های اقتصادی ورود کند

ایسنا/همدان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: با توجه به مشکلات موجود در جامعه ورود جهاددانشگاهی با نگاه جهادگرانه به عرصه اقتصادی توصیه می‌شود.

ابوالفضل یدالهی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأکید بر وجود قرارگاه فرهنگی در جامعه اظهار کرد: متأسفانه نبود قرارگاه واحد فرهنگی موجب موازی‌کاری بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی شده و  همین امر موجب سردرگمی شده است.

وی تصریح کرد: نهاد جهاد دانشگاهی با تشکیل یک قرارگاه واحد برای فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه باشد.

یداللهی افزود: با تعریف قرارگاه فرهنگی منسجم توسط جهاددانشگاهی می‌توان مسیر واحدی برای تمام فعالیت‌های فرهنگی تعریف و از اتلاف انرژی و منابع انسانی و البته اتلاف هزینه‌ها جلوگیری کرد

وی با تأکید بر اینکه مبنا و اساس نگاه جهادگرانه در جهاد دانشگاهی برگرفته از مبانی و مفاهیم قرآنی است، افزود: اگر این نگاه را در بین همه تقویت کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای حل مسائل اقتصادی کشور باید نگاه جهادگرانه تعریف شود، خاطرنشان کرد: نبود نگاه جهادگرانه در بین مسئولین موجب شد تا جنگ را با جوانان بیست‌ساله پیش ببریم اما اقتصاد را با شصت‌ ساله‌ها ببازیم.!

یداللهی افزود: جهاد یکی از ارکان دین مبین اسلام است و امام علی(ع) در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه به موضوع جهاد اشاره و از آن به عنوان سپری برای مؤمنین یاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد در هر عرصه‌ای باعث رشد و شکوفایی و ایثار می‌شود، تأکید کرد: اگر نگاه جهادی در هر عرصه‌ای حاکم شود آن عرصه موفق خواهد بود و با توجه به مشکلات موجود  در جامعه ورود جهاددانشگاهی با نگاه جهادگرانه به عرصه اقتصادی توصیه می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه دشمن نگاه جهادگرانه دانشمندان ما را نمی‌توانست تحمل کند و  دست به ترور آن‌ها زد، یادآور شد: جهاد دانشگاهی تاکنون در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی اقدامات خوبی داشته اما حضور آن در حوزه‌های اقتصادی با همان نگاه جهادگرانه برای حل مشکلات جامعه نیاز امروز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha