• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051309061
  • خبرنگار : 50165

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

۵۰ درصد پرونده‌های سازش در زنجان منجر به رضایت می‌شود

۵۰ درصد پرونده‌های سازش در زنجان منجر به رضایت می‌شود

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های سازش منجر به رضایت می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، جحت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در اولین جلسه ستاد صبر استان زنجان، اظهار کرد: ستاد صبر به طور اختصار از سه کلمه صلح، بخشایش و رضایت، به منظور ارتقای فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده و ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقای فرهنگ سازش در جامعه است.

وی افزود: ستاد صبر از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل‌اختلاف، صلح‌یاران و مسئولان ادارات و سازمان‌ها  و همه افرادی که هدف آن‌ها صلح و سازش است، تشکیل می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه در قبال ایجاد صلح و سازش وظیفه دارند، ادامه داد: باید فرهنگ صلح و سازش ارتقا داده شود. گاهی کوتاهی برخی از مسئولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم به‌ وجود می‌آورد که نمونه آن‌ را در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد که اگر مسئولان به وظیفه خود عمل می‌کردند، این اتفاقات رخ نمی‌داد.

رئیس ستاد صبر استان، بر استفاده از ظرفیت همه ارگان‌ها و سازمان‌ها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و گفت: ستاد صبر باید تفاهم‌نامه‌ای با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منعقد کند و این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد تا از ظرفیت آن برای گسترش فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم، به همین خاطر معتقدیم ارتقای فرهنگ سازش باید در موضوع خطبه‌ها قرار گیرد.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل‌اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش طی سال گذشته کسب کرده است، به همین دلیل باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha