• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051309388

بیایید خودمان به فکر خودمان باشیم

بیایید خودمان به فکر خودمان باشیم

ایسنا/خراسان رضوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به افزایش روز افزون آمار بیماران بستری،سرپایی و فوتی از عموم مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

در متنی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده، آمده: «این روزها در سراسر دنیا از مردم خواسته شده تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند،به نظر کار سختی است قبل‌ها برای اینکه محبتمان را نشان دهیم همدیگر را در آغوش می‌کشیدیم و با هم دست می‌دادیم، اما این روزها برای اینکه نشان بدهیم دیگران چقدر برایمان مهم‌اند باید از آنها دور بایستیم. اگر بیماری کرونا  باعث احساس اضطراب در شما شده است، بدانید که شما تنها نیستید. تمام دنیا این حس را تجربه می‌کنند. 

بیایید تصمیمات درستی که لازم است بگیریم. می‌دانیم که حرف‌ها تکراری است، اما یادآوری که اشکالی ندارد. به جای دست دادن، از دور برای هم دست تکان ‌دهیم. مترو و اتوبوس‌های شلوغ سوار نشویم و تا جایی که می‌توانیم پیاده برویم. حداقل دو متر فاصله بگیریم یا با تلفن احوالپرسی ‌کنیم. یادتان باشد که هر بار این‌کار را انجام دادید نشان می‌دهید که چقدر انسان مهربان و بافکری هستید و چقدر به سلامتی دیگران اهمیت می‌دهید. ماسک‌ زدن برای هیچ یک از ما جالب نیست، اما با زدن ماسک می‌توانیم به سالم ماندن افراد اطراف‌مان کمک کنیم. ماسک را فراموش نکنید، ماسک‌ها به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند .

واکسن بزنید.خوبی واکسن این است که شدت علائم بعد از ابتلا زیاد نخواهد بود و مرگ و میر آن پایین می‌آید. اگر واکسیناسیون انجام شود ایمنی خوبی هم برقرار خواهد شد. در قرن ۲۱ هستیم پس بدون هیچ نگرانی واکسن بزنید،اما فراموش نکنید. در حال حاضر،حتی پس از واکسینه شدن باید پیشگیری‌های لازم را به عمل بیاوریم تا از خود و دیگران محافظت کنیم. این اقدامات شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها است.

می‌دانیم روزهای خیلی بدی را می‌گذرانیم.می‌دانیم چقدر خسته شده‌اید، ولی در حال حاضر  فقط خودمان می‌توانیم از خودمان مراقبت کنیم. بیش از یک سال است ماسک می‌زنیم و رعایت نکات بهداشتی خیلی‌ها را خسته کرده، ولی مطمئن باشید ماسک زدن از بستری شدن در بیمارستان خیلی بهتر است. اینکه نمی‌شود دورهم جمع شد و نمی‌شود مسافرت رفت، نمی‌شود با خیال راحت خرید کرد، خیلی سخت است. اما غم‌انگیزتر از همه‌چیز، از دست رفتن عزیزانی است که می‌توانستند زنده بمانند اگر از آنها محافظت می‌شد. حالا که  با تمام هشدارهای ستاد کرونا به دلایل معیشتی،شهر تعطیل نشد، بیاید خودمان به فکر خودمان باشیم.

کار سختی نیست مراسم‌ها را به وقت دیگر موکول کنید. با این کارها نه تنها خودتان بلکه دیگران را نیز ایمن نگه می‌دارید. برای پایان دادن به همه‌گیری و بازگشت به انجام کارهای لذت‌بخش گذشته کمی دیگر صبور باشید و دستور العمل‌ها را حتی بدون توصیه دیگران  فقط و فقط به‌خاطر خودتان رعایت کنید .

توان کادر درمان و امکانات بیمارستانی محدود است. لطفا به ما کمک کنید و این مطالب را با خانواده، دوستان و همکاران‌تان در میان گذاشته و اطمینان حاصل کنید که  رعایت می‌کنند. با این کار شما می‌توانید از سلامتی‌شان محافظت کنید».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha