• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400051611547
  • خبرنگار : 50040

در دیدار با پدر شهید مطرح شد

شهدای مدافع حرم اسوه های دوران حاضر هستند

شهدای مدافع حرم اسوه های دوران حاضر هستند

ایسنا/گیلان جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، با بیان اینکه شهید حسین پور دو هزار کیلومتر دور از مرزهای ایران از انقلاب اسلامی دفاع کرد، ادامه داد: مدافعان حرم اسوه های دوران حاضر هستند که نه فقط والدین گرامی خویش، بلکه امت اسلام را سرفراز کردند.

سردار غلامحسین غیب پرور در حاشیه دیدار با خانواده سردار گیلانی مدافع حرم، شهید مرتضی حسین پور شلمانی(حسین قمی)، شجاعت و بی نظیر و نبوغ سرشار از ویژگی های شخصیتی شهید حسین پور دانست و اظهار کرد: شهید حسین پور شهید باقری دوران دفاع مقدس در نسل حاضر است.

وی با اشاره به قدرت تحلیل فوق العاده شهید حسین پور به ویژه در صحنه عملیات و میدان نبرد، تصریح کرد: شهید بزرگوار ما این توانایی و قابلیت را داشت که عرصه و میدان را تشخیص دهد و در لحظه تصمیم گیری کند. ایشان در سامرا به بررسی موقعیت شهر پرداخت و دستور استقرار نیروهای دفاعی را در اطراف شهر داد که پس از گذشت چند ساعت شاهد تاخت و تاز داعشی ها بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، شهید حسین پور را یک فرمانده قدر نظامی دانست و عنوان کرد: این شهید در اخلاق مداری نیز نظیر نداشت و اهل راز و نیاز شبانه بود و هرگز از بیت المال و امکانات سپاه برای منافع شخصی بهره نمی گرفت.

غیب پرور، با اشاره به رفاقت شهید حسین پور با همرزمانش در عین سختی و صلابت در برابر دشمن، گفت: چنین شخصیتی را در شهید احمد متوسلیان سراغ داشتیم که با رزمندگان برخورد عاطفی داشت و نسبت به دشمنان محکم بود.

وی مرتضی حسین پور را مصداق تمام عیار تکرار فرماندهان دفاع مقدش دانست و متذکر شد: تصور ما بر این بود که فرماندهان و نخبگان و نوابع جنگ دیگر تکرار نمی شوند، اما شهید حسین پور ثابت کرد که فرماندهان بزرگ در شرایط سخت قابلیت تکرار دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، با بیان اینکه شهید حسین پور دو هزار کیلومتر دور از مرزهای ایران از انقلاب اسلامی دفاع کرد، ادامه داد: مدافعان حرم اسوه های دوران ما هستند که نه فقط والدین گرامی خویش، بلکه امت اسلام را سرفراز کردند.

غیب پرور، شهدا را دفاع مقدس و دفاع از حرم را جزو یاران سیدالشهداء(ع) دانست و عنوان کرد: شهید حسین پور با قدرت درونی و توان بالای خویش  نشان داد که یک جوان مسلمان می تواند رزمندگان عراقی و سوری و لبنانی و افعانستانی و پاکستانی را برای دفاع از اسلام دور هم جمع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha