• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400052618626

یک نماینده سابق مجلس:

بررسی منصفانه وزرای پیشنهادی آزمونی بزرگ برای مجلس است

بررسی منصفانه وزرای پیشنهادی آزمونی بزرگ برای مجلس است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در ادوار پیشین مجلس گفت: مجلس یازدهم همواره بیان می‌کرد که دولت باید دارای ویژگی‌هایی نظیر کارآمدی و پاکدستی باشد و دولت گذشته را زیر سوال می‌برد. قاعدتا امروز روز آزمون بزرگی هم برای مجلس و هم برای رئیس جمهور منتخب است که در خصوص قول‌ها و وعده‌ها و مطالبات مردم پاسخگو باشند.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا در مورد کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار کرد: کابینه آقای رئیسی ترکیبی از نیروهای جوان و بعضا کم‌تجربه، در کنار تعدادی از وزرایی که دارای تجربه و پیشینه وزارت و مسئولیت بودند، است.

وی با اشاره به انتصاب معاون اول رئیس‌جمهور، عنوان کرد: به نظر می‌رسد معمولا کسی که به عنوان معاون اول می‌خواهد هیات دولت را مدیریت کند، باید تجربه وزارت و یا تجربه نمایندگی مجلس را داشته باشد. در این صورت او بهتر می‌تواند دولت را اداره کند و با شرایط و فضای حاکم بر دولت آگاهی و آشنایی بهتری داشته باشد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا اضافه کرد: در میان وزرا نیز هم نیروهای نسبتا کارآمد دیده می‌شود و هم افراد و نیروهای کم‌تجربه‌تر. باید دید که خروجی مجلس شورای اسلامی چه خواهد بود. اگر مجلس بخواهد با نگاه کارشناسی ورود پیدا کند، باید شاخص‌ها و معیارهایی نظیر توانایی، تجربه، کارآمدی، پاکدستی و ویژگی‌هایی از این دست را منظر قرار دهد. کمااینکه در دولت قبلی نیز مجلس بیان می‌کرد که باید دولت از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد. 

آرین منش با بیان اینکه مسئولیت اصلی کار بر عهده رئیس جمهور است که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور در معرض یک آزمون بزرگ قرار گرفته است. شرایط کشور نیز یک شرایط پیچیده و بحرانی است. در شرایطی این تغییرات اتفاق می‌افتد که کشور با بحران کرونا، تلفات فزاینده، مشکلات اقتصادی نظیر فقر، فساد، تبعیض و تورم لجام‌گسیخته و رو به افزایش، مشکلات اجتماعی و کاهش اعتماد مردم مواجه است. بنابراین کار دولت و مجلس بسیار دشوار است که امیدواریم بتوانند از این آزمون موفق خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این آقای رئیسی همواره از فراجناحی بودن کابینه خود سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: شعارهای دوران انتخابات در واقع مصرف مقطعی و گذرا دارد؛ یعنی تاریخ مصرف آن بعد از انتخاب رئیس جمهور تمام می‌شود. در گذشته نیز چنین وضعیتی را در کشور داشته‌ایم. البته انتظار این نبود که آقای رئیسی از جریان‌های غیراصولگرا، یعنی از میان اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، گزینه‌ای انتخاب کند.

نماینده مردم مشهد در ادوار پیشین مجلس ادامه داد: طیف اصولگرایان نیز طیف بسیار گسترده‌ای است و در میان این طیف گسترده، نیروهای کارآمد فراوانی وجود دارد و افراد منتخب می‌توانستند افرادی قوی‌تر، کارآمدتر، مجرب‌تر و توانمندتر باشند ولی به هر حال این جزو اختیارات رئیس جمهور است که تیمی که تصور می‌کند هماهنگ است و می‌تواند به شعارها و وعده‌هایی که داده است، جامه عمل بپوشاند، انتخاب کند. شاید از نگاه آقای رئیسی افراد معرفی‌ شده قوی‌ترین و کارآمدترین افرادی هستند که می‌توانستند انتخاب شوند. آنچه که مهم است هماهنگی تیم کابینه و دولت و برنامه‌ای است که ارائه می‌کنند. مردم انتظار دارند از آقای رئیسی و دولت این را ببینند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه از میان وزرا پیشنهاد شده ممکن است یک یا ۲ نفر از آن ها رای نیاورد، ادامه داد: ولی به طور کلی مجلس با دولت هماهنگ است و با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس از آقای رئیسی خواسته بودند که وارد عرصه انتخابات شود، انتظار می‌رود که به کابینه ایشان با نگاه مثبت رای بدهند؛ بنابراین اکثر قریب به اتفاق این وزرا از مجلس رای خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha